ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σύμφωνα με το άρθρο 103 του συντάγματος, οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του κράτους και υπηρετούν τον λαό, οφείλουν πιστη στο σύντγμα και αφοσίωση στην πατρίδα.

Όλα τα παραπάνω αναλύοντας τα συμπεραίνουμε, πως οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι υπηρέτες του λαου και όχι οι αγάδες του. Επομένως οφείλουν να υπηρετούν τον λαό και κατά συνέπεια τον πολίτη στην εκάστοτε από τους νομους οριζόμενη υπόθεση του, σύμφωνα με τα αιτήματα και δικαιώματα του και τα καθήκοντα του απένατι στο κράτος και την κοινωνία. Έχουμε λοιπόν μια συνταγματικά κατοχυρωμένη σχέση υπηρέτη προς κύριον, που είναι ο λαός και ο εκάτοτε πολίτης. Αυτή όμως η σχέση υπηρέτη προς κύριον οφείλει να ενεργείται και με τις αντίστοιχες συμπεριφορές και διαδικασίες, μερικές των οποιων είναι ο σεβασμός στον πολίτη και αντίστροφα, η πλήρη ενημέρωση και πληροφόρηση του επί θεμάτων των αιτούντων πολιτών η υποχρεώσεων των πολιτών, η άψογη και ταχύρυθμη διεκπεραίωση των αιτημάτων τους και η δημιουργία καταλληλων διοικητικών και τεχνολογικών δομών και διαδικασιών για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά, προς όφελος της κοινωνίας, εκαστου πολίτη και της ίδιας της δημόσιας διοίκησης.

Το δημόσιο δίκαιο πρέπει να είναι πλήρες και να απεικονίζει την διοικητική πραγματικότητα και τις σχέσεις κράτους πολίτη με τρόπο ξεκάθαρο και διαφανή. Να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και τα συνταγματικά και νόμιμα δίκαια αιτήματα και δικαιώματα του πολίτη. Τα διοικητικά δικαστήρια οφείλουν να διεκπεραιώνουν αγωγές και προσφυγές πολιτών και του κράτους εφαρμόζοντας αντικειμενικά και απροκατάληπτα τους νόμους και την δικαιοσύνη, σε γοργούς ρυθμούς.

Στο δημόσιο δίκαιο και τον κώδικα υπαλληλων, πρέπει να εισαχθεί η αστική και ποινική ευθύνη των δημοσιων λειτουργών και των υπαλληλων του δημοσιου, διότι αυτό θα αναγκάσει τους ανεγκέφαλους υπαλληλους να πράττουν αυτά που ορίζουν οι νομοι και το σύνταγμα και να μην κοροϊδεύουν τον πολίτη, να μην ασεβούν στον πολίτη να μην εκβιάζουν δωροδοκίες με τις γνωστες σε όλους μεθόδους που έχουν εξελίξει οι δολοπλόκοι εγκέφαλοι τους και η μιαρότητα τους.

Με αυτόν τον τρόπο θα αναγκαστούν να μη ζημιώνουν την κοινωνία και το κράτος με τις καταστροφικές τους πρακτικές και διαδικασίες και με τις σαδιστικές τους συμπεριφορές.

Αυτό το σώμα της ελληνικής κοινωνίας είναι το κατεξοχήν υπαίτιο για τα κατάντια μας ως κοινωνία. Μια ανεπαρκής και ελλειμματική δημοσια διοίκηση, ανεπαρκείς, ελλειμματικοί και ανέντιμοι υπάλληλοι και δημόσιοι λειτουργοί είναι η καταστροφή της κοινωνίας και οι τροχοπέδες ανάπτυξης και κοινωνικής αρμονίας.

Η δημόσια διοίκηση και οι υπάλληλοι που την στελεχώνουν, οφείλουν να είναι πολίτες ήθους και αρετής, φιλόπατρεις και δημοκράτες, να τηρούν το σύνταγμα και τους νόμους, να υπηρετούν τον λαό και τον εκάστοτε πολίτη, χωρίς προκατάληψη, χωρίς να τον ζημιώνουν. Να διεκπεραιώνουν τα αιτήματα του τα διαιώματα του και τις υποχρεώσεις του ταχύρρυθμα και βέλτιστα, να τον σέβονται και να του παράσχουν πλήρη και λεπτομερή ενημέρωση επί των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του.

Πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένοι και εκπαιδευμένοι, όχι μόνο στο αντικείμενο εργασίας τους, αλλά γενικότερα στην γνώση των θεσμών, των νόμων και των διαδικασιών, όπως και να έχουν ήθος και πολύ καλές επικοινωνιακές ικανότητες.

Οι σχετιζόμενες υπηρεσίες πρέπει να βρίσκονται κατά δύναμιν στο ίδιο οικοδομικό συγκρότημα, για να μην χάνεται χρόνος από τους πολίτες. Οι υπηρεσίες πρέπει να είναι άλληλοσυνδεδεμένες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες και να προσκομίζουν ενδοϋπηρεσιακά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά του αιτούντος πολίτη, από ηλεκτρονικές τράπεζες πληροφοριών που πρέπει να συγκροτήσουμε.

Κάθε υπηρεσία και κάθε διεύθυνση υπηρεσίας οφείλει να έχει αναρτημένο και διαφανη πλήρη ηλεκτρονικό κατάλογο από τα απολύτως απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσει ο πολίτης για το εκάστοτε αίτημα του, ώστε με αυτόν τον τρόπο να εξοικονομείται χρόνος από τον πολίτη και την διοίκηση και να γίνονται οι διεκπεραιώσεις αιτημάτων τάχιστα και βέλτιστα.

Οι σημερινές ηλεκτρονικές τεχνολογίες με το κατάλληλο λογισμικό, μπορούν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών σε ποσοστά ασύλληπτα και να βοηθήσουν, ώστε οι δημόσιες υπηρεσίες να καταστούν κέντρα δημιουργικά και παραγωγικά, κέντρα ώθησης της ανάπτυξης, αριστης λειτουργίας των θεσμών, αρμονίας στην κοινωνία και στις σχέσεις πολιτών και κράτους και πολιτών με πολίτες.

Το κόστος επένδυσης σε αυτές τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες και η εκπαίδευση του προσωπικού σε αυτές είναι δυσανάλογα ευνοϊκές, το πηλίκον οφέλους προς το κόστος είναι εξαιρετικά ευνοϊκό και συμφέρον για το κράτος και την σύνολη κοινωνία

Οι υπηρεσίες οφείλουν να θέσουν στον πολίτη ηλεκτρονικές πλατφόρμες εξυπηρέτησης, μέσω των οποίων θα γίνονται τα αιτήματα τους , θα αποστέλλονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην υπηρεσία και θα επικοινωνεί ο πολίτης με την εκάστοτε υπηρεσία από τον υπολογιστή τους το Laptop τους το iphone τους και θα μπορούν να έχουν οπτικοακουστική τηλεδιάσκεψη με την εκάστοτε υπηρεσία, χωρίς να χρειάζονται να πηγαίνουν στα γραφεία τους, εξοικονομώντας αμφότεροι πολύτιμο χρόνο, ο οποιος θα επενδύεται από αμφοτερους για παραγωγικούς σκοπούς και σκοπούς παιδείας 

Πρέπει να ψηφιστεί νομος ο οποιος θα υποχρεώνει τους υπαλληλους να προσκομίζουν οι ίδιοι τα δικαιολογητικά από τις διαφορες κρατικές και ιδιωτικές υπηρεσίες όπου βρίσκονται. Αυτός είναι ένας τρόπος να ελεχιστοποιηθεί η γραφειοκρατία και προς τούτο οφείλουν οι υπηρεσίες να οργανώσουν ομάδες σε κάθε υπηρεσία οι οποιες θα διεκπεραιώνουν αυτήν ακριβώς την προσκόμιση των απαιτουμενων δικαιλογητικών στο εκάτοτε αίτημα του πολίτη

Οφείλουμε να εισαγάγουμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο δημοσιων υπηρεσιών και πολιτών. Έκαστος πολίτης θα έχει μια ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποια θα παίρνει  μηνύματα σχετικά με όλες τις αποφάσεις των κρατικών και δημοτικών υπηρεσιών, της βουλής, των υποργείων και της σύνολη κυβέρνησης, ώστε να έχει άμεση πρόσβαση ο πολίτης στο κυβερνητικό και διοικητικό γίγνεσθαι και έτσι να είναι αντικειμενικά πληροφορημένος για να μπορεί να κρίνει ορθώς να αποφασίζει και να πράττει ορθώς.

Διαβάστε: Δικαιώματα πολιτώνκαι επιχειρήσεων στις  συναλλαγές τους με το δημόσιο.

Διαβάστε: Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο Διοικητικός Μηχανισμός του Κράτους διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στα δημόσια πολιτικά πράγματα και αντικατροπτίζει την σοβαρότητα, την αξιοπιστία και τις διοικητικές ικανότητες της πολιτικής ηγεσίας. Η ορθή δομή της Δημόσιας Διοίκησης καθίσταται μέγιστο καθήκον της Πολιτείας προκειμένου αφενός μεν να εξυπηρετείται άμεσα, αντικειμενικά και ισότιμα ο πολίτης, αφετέρου δε να πραγματοποιείται αποτελεσματικά η διασπορά και αποκέντρωση διοικητικών αρμοδιοτήτων σ’ όλες τις τοπικές κοινωνίες, αστικές, ημιαστικές και επαρχιακές.
Ο Εθνικοκοινωνισμός, ως πολιτική ιδεολογία με βαθειά πίστη στην πολιτική ενότητα των Ελλήνων, αντιλαμβάνεται τον ρόλο των Δημόσιων Υπηρεσιών να οριοθετείται και να εξαντλείται στην εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού στο σύνολο του, μακράν τυχοδιωκτικών, συντεχνιακών ή πολιτικάντικων μικροσκοπιμοτήτων. Ο προσδιορισμός της καταλληλότητας ενός δημοσίου λειτουργού είναι μια διαδικασία που λαμβάνει υπόψιν το Πατριωτικό φρόνημα, την ικανότητα, τον ανεπίληπτο και καθαρό βίο, τις γνώσεις, την εκπλήρωση των καθηκόντων απέναντι στην Πατρίδα, την έλλειψη διαχωριστικών στάσεων απέναντι στον πολίτη. Ο βαθμός της καταλληλότητας κρίνεται διαρκώς και όχι στατικά βάσει ελέγχων που πραγματοποιούν τόσο οι διοικήσεις των δημοσίων φορέων όσο και οι Δημόσιες Ελεγκτικές Υπηρεσίες. Η Δημόσια Διοίκηση αποτελείται από τους Δήμους και τις Κοινότητες, τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, τις Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφελείας, λοιπές Διοικητές Υπηρεσίες του Δημοσίου. Η παροχή υγειών και χρήσιμων τραπεζικών υπηρεσιών σε όλο το φάσμα των λαϊκών στρωμάτων εξασφαλίζεται από τον Εθνικολαϊκό χαρακτήρα και δομή της καθ’ ύλην αρμόδιας Τράπεζας της Ελλάδος που κινείται εντός των πλαισίων της Εθνικοκοινωνικής Οικονομίας. Το ανωτέρω περιγραφέν πλαίσιο υπηρεσιών, η καλούμενη Δημόσια Διοίκηση, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα και εργαλείο της άσκησης Εθνικής και Κοινωνικής Πολιτικής για ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ με πνεύμα πειθαρχίας, πίστης και υπακοής στο Ελληνικό Έθνος. Γι’ αυτό το λόγο τυχόν αδίκημα απιστίας εκ μέρους οιουδήποτε δημόσιου λειτουργού που κλονίζει αναπόδραστα την εμπιστοσύνη του πολίτη έναντι του κράτους, χαρακτηρίζεται ως ευθεία βολή έναντι της πατρίδος και τιμωρείται ως ύψιστο κακούργημα μετά στερήσεως πολιτικών δικαιωμάτων.
Η Εθνικοκοινωνική Παράταξη φρονεί ότι η προσφορά εργασίας του κρατικού λειτουργού έναντι της Ελληνικής Κοινωνίας αποτελεί ιερή υπηρεσία, ο δε λειτουργός είναι υπηρέτης του λαού και του Έθνους κι όχι εκμεταλλευτής αυτού και αλιευτείς κέρδους ή εξυπηρετών αλλότριους σκοπούς. Άλλωστε υπηρέτες του Ελληνισμού και της Ελλάδος είμαστε και οφείλουμε να είμαστε όλοι οι Έλληνες προκειμένου να δικαιούμαστε των ευεργετημάτων της Πατρίδος. Οι δημόσιοι παρείες και εκμεταλλευτές θα διώκονται παραδειγματικά, οι δε υποδειγματικά λειτουργούντες θα ευεργετούνται προνομιακά όπως και κάθε Εθνικά Ευσυνείδητος Έλληνας εργαζόμενος. Ειδικότερα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση (Νομαρχίες, Δήμοι, Κοινότητες) θα διαμορφωθούν ως σύνδεσμοι της Πολιτείας με τις τοπικές κοινωνίες, θα συνδράμουν και επιφορτιστούν με αποκεντρωτικές αρμοδιότητες και υπηρεσίες που μέχρι τώρα ενυπήρχαν μόνο στην Πρωτεύουσα με τη δημιουργία σε κάθε Περιφέρεια Παραρτημάτων Διοικητικών Υπηρεσιών, θα στελεχώνονται με προσωπικό αμιγώς Ελληνικό και προερχόμενο από την τοπική κοινωνία, θα συναποφασίζουν με τους πολίτες για τα διοικητικά όρια (διευρυμένοι δήμοι ή κοινότητες), θα τυγχάνουν Εθνικής χρηματοδοτήσεως για κάθε εγκεκριμένο επωφελές και κοινωφελές έργο, θα στηριχθούν οικονομικά για τη δημιουργία δημοτικών παραγωγικών μονάδων και θέσεων εργασίας. Επιπλέον σε κάθε Περιφέρεια θα δρομολογηθεί η δημιουργία ανώτατων και ανώτερων εκπαιδευτικών μονάδων. Ωστόσο οι Δημόσιες Ελεγκτικές Υπηρεσίες (Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης), όργανο ορισθέν από την Εθνικοκοινωνική Πολιτεία, θα ερευνά κατά τακτά διαστήματα την ορθή ή μη χρήση πόρων, την νομιμότητα των πράξεων υπέρ του Έθνους, το βαθμό εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας και το βαθμό τήρησης των προσδιοριστικών στοιχείων καταλληλότητας των δημοσίων λειτουργών, ως αυτά ετέθησαν γενικά για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους. Η μονιμότητα του προσωπικού δεν διασφαλίζεται ως προνόμιο αλλά ως ευσυνείδητη πράξη και ορθή άσκηση του δημοσίου λειτουργήματος. Οι ορθά εργαζόμενοι διαχωρίζονται από τα παράσιτα, οι μεν πρώτοι επιβραβεύονται, οι δε δεύτεροι απομακρύνονται.
Οι Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες διαχειρίζονται υποθέσεις που έχουν να κάνουν με το λαικό χρήμα και το μόχθο του Έλληνα πολίτη, παράλληλα δε σχετίζονται με την ορθή άσκηση της Εθνικής Εισοδηματικής Πολιτικής. Ως εκ τούτου φαινόμενα διαφθοράς, παράνομων δοσοληψιών και κάθε είδους παραβατικότητας δεν συγχωρούνται και τιμωρούνται αμείλικτα, όπως συμβαίνει και με κάθε άλλο δημόσιο λειτουργό. Η χρηστή λειτουργία των Δ.Ο.Υ. ελέγχεται σε τακτό χρόνο από την Επιθεώρηση Οικονομικού Ελέγχου και Διοίκησης, όργανο της Εθνικοκοινωνικής Πολιτείας που ελέγχει την ορθότητα άσκησης λειτουργήματος, την νομιμότητα των πράξεων, την επάρκεια καταλληλότητας και αξιοκρατίας του εντεταλμένου προσωπικού. Οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφελείας (Δ.Ε.Κ.Ο.)αποτελούν ζωτικούς κρατικούς οργανισμούς για την Εθνικοκοινωνική Πολιτεία που διαχειρίζονται ύψιστα αγαθά για τον Έλληνα πολίτη (ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.τ.λ.). Ο Εθνικός και Δημόσιος χαρακτήρας τους θεωρείται για εμάς δεδομένος, ή δε επάρκεια και αξιοπιστία του προσωπικού υπακούει απαρέγκλιτα στα γνωστά κριτήρια καταλληλότητας. Τα κριτήρια αυτά προσδιορίζουν την εξελιξιμότητα και παρουσία του προσωπικού και στις Δ.Ε.Κ.Ο και αλλού σε συνάρτηση με την παραγωγικότητα έργου και τον Πατριωτικό ζήλο. Η ορθότητα έργου και νομιμότητας εξασφαλίζεται και ελέγχεται από τις Δημόσιες Ελεγκτικές Υπηρεσίες. Σε ότι αφορά το Τραπεζικό Σύστημα, ο ρόλος της Τράπεζας της Ελλάδος επανακαθορίζεται και τίθεται στην υπηρεσία ασκήσεως Εθνικοκοινωνικής Οικονομικής Πολιτικής. Το χρήμα που διαχειρίζονται οι τράπεζες ανήκει στο λαό και επιστρέφει σ’ αυτόν. Οι Τράπεζες είναι οι διαμεσολαβητές και υπηρετούν τους πολίτες. Υπάρχουν μόνον όσον ευημερεί ο λαός. Λογικές πανωτοκιών και χρυσοθηρίας αποτελούν κακουργηματικές πράξεις και επισύρουν την ποινή κλεισίματος ή επανακαθορισμού του τρόπου λειτουργίας της παραβατικής τράπεζας για λόγους προστασίας των λαϊκών δικαίων. Τα ποσά απόδοσης στις τράπεζες σε περιπτώσεις δανείου απαγορεύεται να ξεπερνούν το τριπλάσιο του δοθέντος κεφαλαίου. Το επιτόκιο καταθέσεων επανακαθορίζεται υπέρ του πολίτη. Ο έλεγχος νομιμότητας και επαρκούς προσωπικού διενεργείται από την Επιθεώρηση Οικονομικού Ελέγχου και Διοίκησης. Γενικά σ’ όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες εφαρμόζονται τα ορισθέντα ως κριτήρια καταλληλότητας προσωπικού και η μονιιμότητα απορρέει από την εφαρμογή τους, την εξυπηρέτηση Έθνους και Λαού και την παραγωγικότητα έργου και μόνον, ενώ σε αντίθετη περίπτωση αίρεται.

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Ο Εθνικοκοινωνισμός θεωρεί την Δικαιοσύνη ως ύψιστο αγαθό, κορυφαία υποχρέωση της Πολιτείας στην κοινωνία, φρούριο προστασίας της μίας και μόνης αληθινής Εθνικής Λαϊκής Δημοκρατίας, θεσμό διασφάλισης αγαστής συνεργασίας Εθνικού Κράτους- Πολίτη, υπερασπιστή κορυφαίο της Εθνικής και Λαϊκής Συνοχής και αναχωματικό παράγοντα ενάντια σε πάσα επαπειλούμενη αδικία και αναρχία. Θεωρούμε ανεπίτρεπτη στο χώρο αυτό την κομματικοποίηση, τη διαφθορά, τη βρώμικη συναλλαγή, το καπέλωμα δράσης, τον εκβιασμό, την ποδηγέτηση και παρεμβολή από άσχετους και ενδεχόμενα επιζήμιους, την παρεμπόδιση έργου καθ’ οιονδήποτε τρόπο, όπως και σε κάθε υπεύθυνο τομέα της Εθνικής Πολιτείας. Η Εθνικοκοινωνική Παράταξη στηρίζει την άποψη ότι όπως ο Στρατός και η Αστυνομία πρέπει να διοικούνται από Στρατιωτικούς και Αστυνομικούς, έτσι και η Δικαιοσύνη πρέπει να διοικείται από Δικαστές.
Ο αρμόδιος Υπουργός Δικαιοσύνης πρέπει να ανήκει οπωσδήποτε στο Δικαστικό Σώμα και να πλαισιώνεται κατά το έργο του από το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, το οποίο θα έχει συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα και θα απαρτίζεται από κορυφαίους Δικαστές (Πρόεδρος Αρείου Πάγου, Συμβουλίου Επικρατείας κ.τ.λ). Οι κρίσεις αξιολόγησης δικαστών θα πραγματοποιούνται υπερκομματικά με διαδικασίες δρομολογούμενες εντός του Δικαστικού Σώματος. Οι διοικητικοί και καθαρτικοί μηχανισμοί καθώς και η ασκούμενη συναφής πολιτική διενεργείται από ανθρώπους της Δικαιοσύνης, ή δε Εθνικοκοινωνική κυβέρνηση ελέγχει, κρίνει, αξιολογεί και εγκρίνει τις σχετικές πολιτικές αποφάσεις καταλήγοντας σε ορθές και υπεύθυνες θέσεις με τελική και οριστική απόφαση του Προέδρου της Κυβερνήσεως. Η εμπέδωση Κοινωνικής Δικαιοσύνης, η απονομή Δικαίου και η ευθυκρισία διασφαλίζονται μ’ αυτόν τον τρόπο και η Εθνικοκοινωνική Πολιτεία και οι Έλληνες πολίτες συνεργάζονται από κοινού και επ’ αγαθό του Ελληνικού Έθνους και Κράτους.

 

2 thoughts on “ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ”

  1. ΤΕΛΕΣΗ ΑΞΙΟΠΟΙΝΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ

    Σύμφωνα με το άρθρο 134 ΠΚ, με ισόβια ή πρόσκαιρη κάθειρξη τιμωρείται όποιος, α) επιχειρεί με τη βία ή απειλή βίας ή β) με σφετερισμό της ιδιότητάς του ως οργάνου του Κράτους να καταλύσει ή να αλλοιώσει ή να καταστήσει ανενεργό διαρκώς ή προσκαίρα, το δημοκρατικό πολίτευμα που στηρίζεται στη λαϊκή κυριαρχία ή τις θεμελιώδεις αρχές ή θεσμούς του πολιτεύματος αυτού.

    Σύμφωνα με το άρθρο 259 Π.Κ, δημόσιος υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει καθήκοντα της Υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος, ή για να βλάψει το Κράτος ή κάποιον άλλον, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών.

    Σύμφωνα με το άρθρο 256 Π.Κ. εδ/γ, περ.2 δημόσιος υπάλληλος που κατά τον προσδιορισμό, την είσπραξη ή την διαχείριση φόρων, δασμών τελών, ή άλλων φορολογημάτων ή οποιωνδήποτε εσόδων ελαττώνει εν γνώσει του και για να ωφεληθεί ο ίδιος ή άλλος, τη Δημόσια, τη Δημοτική ή την Κοινοτική Περιουσία ή την περιουσία Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου της οποίας η διαχείριση του είναι εμπιστευμένη, τιμωρείται: γ/με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών αν το αντικείμενο της πράξης έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των 120.000 ευρώ.

  2. Όταν ο Έλληνας ταλαιπωρείται αδίκως από την άγνοια των νόμων.

    Πόσες φορές έχουμε απαυδήσει όταν απευθυνόμαστε στο δημόσιο ή σε θεσμικά όργανα του κράτους για κάποιο θέμα μας και αυτά όχι μόνον ΔΕΝ μας εξυπηρετούν, αλλά τις περισσότερες φορές ΔΕΝ καταδέχονται καν να μας απαντήσουν … Γνωρίζεται ότι βάση των υπαρχόντων νόμων, όταν ένας Πολίτης απευθύνεται στην Διοίκηση, αυτή οφείλει (αν ΔΕΝ πράξει τουλάχιστον τα ακόλουθα, τότε η Διοίκηση υπέχει νομικές ευθύνες):

    Να πρωτοκολλήσει την αίτηση του Πολίτη. Η υπηρεσία στην οποία υποβάλλεται η αίτηση, υποχρεούται να χορηγεί στον ενδιαφερόμενο απόδειξη παραλαβής όπου περιλαμβάνονται ο οικείος αριθμός πρωτοκόλλου,
    τα έγγραφα που παρελήφθησαν, καθώς και αυτά που ίσως πρέπει επιπροσθέτως να προσκομιστούν,
    η προθεσμία εντός της οποίας υφίσταται υποχρέωση προς διεκπεραίωση της υπόθεσης,
    το αρμόδιο τμήμα που έχει αναλάβει την υπόθεση (με στοιχεία επικοινωνίας),
    καθώς και η επισήμανση ότι, σε περίπτωση υπέρβασης των χρονικών ορίων που καθορίζονται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 4 [του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Κωδ Διοικ Διαδ), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45 Α’), όπως αυτή αρχικά αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 3230/2004 (ΦΕΚ 44 Α’) και ήδη ισχύει μετά την εκ νέου αντικατάστασή της με το άρθρο 6 παρ. 1 του ν. 3242/ 2004 (ΦΕΚ 102 Α’)], παρέχεται δυνατότητα αποζημίωσης κατά τις ρυθμίσεις των παραγράφων 7 και 8 του άρθρου 5 του ν. 1943/91 (ΦΕΚ 50 Α’), όπως ισχύει. Μάλιστα, στο τέλος της χορηγούμενης απόδειξης παραλαβής, πρέπει να προσκομίζεται και ειδική φόρμα αποζημίωσης (Αίτησης καταβολής αποζημίωσης λόγω μη τήρησης της προθεσμίας), όπως ρητά ορίζεται στην υπουργική απόφαση «Τρόπος αποζημίωσης Πολιτών, για την μη τήρηση προθεσμιών διεκπεραίωσης υποθέσεων από την Διοίκηση.», της 10ης Αυγούστου του 2004, με αριθμό Φ.17_Οικ_17170
    

    Τώρα που ξέρετε τι οφείλει να πράξει η Διοίκηση, σε κάθε ερώτημα ή διεκπεραίωση υπόθεσης σας προς αυτήν, απαιτήστε τα δικαιώματα σας και επιμείνετε να ακολουθηθεί πιστά η ως άνω διαδικασία …

    ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ !!!

    Έτσι, παραδείγματος χάριν, ΔΕΝ θα ανησυχεί ο συνταξιούχος πότε θα πάρει την σύνταξη του, διότι θα το γνωρίζει από την κατάθεση των εγγράφων του για αυτήν … ΔΕΝ θα ανησυχεί ο Πολίτης για το πότε θα εκδοθεί από το Δημόσιο, ένα χαρτί που έχει ανάγκη, διότι θα το γνωρίζει εξ’ αρχής … ΔΕΝ θα ανησυχεί ο Πολίτης για το πότε θα πάρει μια απάντηση από έναν υπουργό, διότι θα το γνωρίζει εξ’ αρχής … ΚΑΙ σε περίπτωση που ΔΕΝ το πράξουν, τότε ο Πολίτης αποζημιώνεται δικαιωματικά … !!! Φυσικά, το ίδιο ισχύει δια νόμου και στην περίπτωση της εξυπηρέτησης του Πολίτη από τα Κ.Ε.Π. Ειδικά το τελευταίο και προκειμένου να διεκπεραιώσει κάποια υπόθεση Πολίτη, οφείλει να συλλέξει το ίδιο όλα τα απαραίτητα έγγραφα για λογαριασμό του Πολίτη, χωρίς εκείνος να ταλαιπωρηθεί, θα πρέπει να του γνωρίσει με την απόδειξη παραλαβής, τον αριθμό πρωτοκόλλου, την υπηρεσία που στάλθηκε το αίτημα, το πότε θα πάρει απάντηση και φυσικά να του δοθεί η ειδική φόρμα αποζημίωσης κατά την κατάθεση του αιτήματος !!!

    Υπουργική απόφαση «Τρόπος αποζημίωσης Πολιτών, για την μη τήρηση προθεσμιών διεκπεραίωσης υποθέσεων από την Διοίκηση.», της 10ης Αυγούστου του 2004, με αριθμό Φ.17_Οικ_17170 πρωτοκοληση1 πρωτοκόληση2 πρωτοκοληση3 πρωτοκοληση4
    Νομικό Πλαίσιο …

    Κατά τη διάταξη του άρθρου 10 παρ. 1 του Συντάγματος, ορίζεται ότι : “Καθένας ή πολλοί μαζί έχουν το δικαίωμα, τηρώντας τους νόμους του Κράτους, να αναφέρονται εγγράφως στις αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ενεργούν σύντομα κατά τις κείμενες διατάξεις και να απαντούν αιτιολογημένα σε εκείνον που υπέβαλε την αναφορά, σύμφωνα με το νόμο.”

    Κατά τη διάταξη του ιδίου άρθρου 10 παρ. 3 του Συντάγματος ορίζεται ότι : “Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να απαντά σε αίτηση πληροφοριών, εφ’ όσον αυτό προβλέπεται από το νόμο.”

    Στην παρ. 1 του άρθρου 4 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Κωδ Διοικ Διαδ), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45 Α’), όπως αυτή αρχικά αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 3230/2004 (ΦΕΚ 44 Α’) και ήδη ισχύει μετά την εκ νέου αντικατάστασή της με το άρθρο 6 παρ. 1 του ν. 3242/ 2004 (ΦΕΚ 102 Α’) ορίζεται ότι:

    «α. Οι δημόσιες υπηρεσίες, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους μέσα σε προθεσμία πενήντα (50) ημερών, εφόσον από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες. Η προθεσμία αρχίζει από την κατάθεση της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία και την υποβολή ή συγκέντρωση του συνόλου των απαιτουμένων δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων. Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε τρεις (3) ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση αυτή η προθεσμία αρχίζει από τότε που περιήλθε η αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία. Για υποθέσεις αρμοδιότητας περισσότερων υπηρεσιών, η προθεσμία του πρώτου εδαφίου παρατείνεται κατά δέκα (10), ακόμη, ημέρες.

    β. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού μπορεί να ορίζεται, κατά περίπτωση, διαφορετική προθεσμία για τη διεκπεραίωση υποθέσεων, εφόσον το επιβάλλουν ειδικοί λόγοι, που αναφέρονται σ’ αυτήν.».

    Στις παρ. 2 και 3 του ίδιου παραπάνω άρθρου (4) του πιο πάνω Κώδικα (Κωδ Διοικ Διαδ), όπως η μεν πρώτη (παρ. 2) ισχύει μετά την αντικατάστασή της με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν.3242/2004, η δε δεύτερη (παρ. 3) μετά την αντικατάστασή της με την παρ. 3 του άρθρου 11 του ν.3230/2004 ορίζεται ότι :

    «2. Εάν κάποια υπόθεση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί λόγω αντικειμενικής αδυναμίας, ειδικά αιτιολογημένης, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει, εντός πέντε (5) τουλάχιστον ημερών πριν από την εκπνοή τους, να γνωστοποιήσει εγγράφως στον αιτούντα: α) τους λόγους της καθυστέρησης, β) τον υπάλληλο που έχει αναλάβει την υπόθεση και τον αριθμό τηλεφώνου του, για την παροχή πληροφοριών και γ) κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία.

    1. Οι υπηρεσίες απαλλάσσονται από τις κατά την παράγραφο 1 υποχρεώσεις αν το αίτημα είναι εμφανώς παράλογο, αόριστο, ακατάληπτο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό. 4. …».

    Στις παρ. 5 και 6 του αυτού ως άνω άρθρου (4) του ίδιου πάντοτε Κώδικα (Κωδ Διοικ Διαδ), που προστέθηκαν με την παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 3242/2004 ορίζεται ότι :

    «5. Η υπηρεσία στην οποία υποβάλλεται η αίτηση χορηγεί στον ενδιαφερόμενο απόδειξη παραλαβής όπου περιλαμβάνονται ο οικείος αριθμός πρωτοκόλλου, η προθεσμία εντός της οποίας υφίσταται υποχρέωση προς διεκπεραίωση της υπόθεσης, καθώς και η επισήμανση ότι, σε περίπτωση υπέρβασης των χρονικών ορίων που καθορίζονται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου, παρέχεται δυνατότητα αποζημίωσης κατά τις ρυθμίσεις των παραγράφων 7 και 8 του άρθρου 5 του ν. 1943/91 (ΦΕΚ 50 Α’), όπως ισχύει.

    1. Οι προθεσμίες των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου δεν ισχύουν για αναγνώριση απαιτήσεων κατά του Δημοσίου, εφόσον υφίσταται εκκρεμής δίκη, καθώς και για τις περιπτώσεις, όπου απαιτείται εμφάνιση του ενδιαφερομένου ενώπιον συλλογικού οργάνου, και η μη προσέλευσή του οφείλεται σε υποκειμενικούς ή αντικειμενικούς λόγους.».

    Στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 5 του ν. 1943/1991 (ΦΕΚ 50 Α’), όπως αυτές ισχύουν μετά την αντικατάστασή τους, αντιστοίχως, με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 7 του ν. 3242/2004 (ΦΕΚ102Α’) ορίζεται ότι :

    «7. Σε περίπτωση μη τήρησης των προθεσμιών που προβλέπονται στις διατάξεις του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45 Α’), όπως ισχύουν, καταβάλλεται στον αιτούντα, από τον οικείο φορέα, πλήρης αποζημίωση. Η αποζημίωση αυτή αφαιρείται από το τυχόν, μεταγενεστέρως, επιδικαζόμενο ποσό, εφόσον γίνει δεκτή από το αρμόδιο δικαστήριο σχετική αγωγική απαίτηση, κατά τις περί αστικής ευθύνης διατάξεις. …

    1. Το ύψος του καταβλητέου χρηματικού ποσού που προβλέπεται στην προηγούμενη παράγραφο καθορίζεται από τις Επιτροπές της παραγράφου 13 του παρόντος άρθρου μετά από εισήγηση της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών … ή της Περιφέρειας, που επιλαμβάνεται μετά από αίτηση του πολίτη. Για τον καθορισμό του ύψους της καταβλητέας πλήρους αποζημίωσης λαμβάνονται υπόψη ιδίως: α) το μέγεθος της περιουσιακής ζημίας και της ηθικής βλάβης που προκλήθηκε από την καθυστέρηση, β) συνθήκες στις οποίες οφείλεται η καθυστέρηση, γ) το τυχόν υφιστάμενο σχετικό πόρισμα του Συνηγόρου του πολίτη…».

    Στο άρθρο 1 παρ. 2 της (κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν.3242/2004 εκδοθείσης) υπ’αρ.ΔΙΣΚΠΟ/4.17/οικ17170/3.8.2004 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών (ΦΕΚ 1226/10.8.04 τ. Β’) ορίζεται ότι : «2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία εξήντα (60) ημερών, από την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας που ορίζεται για την διεκπεραίωση της υπόθεσης ή την οριστική απάντηση. 3. …».

    Με βάση το θέμα 1ο παρ. 2α του πρακτικού της Ειδικής Τριμελής Επιτροπής (όπως μετέφρασε την 7η σκέψη του ΣτΕ 3004 / 2010) ο Πολίτης δικαιούται πλήρης αποζημίωση που όμως ΔΕΝ εντάσσεται στη νομοθεσία περί αποζημιώσεως λόγω ευθύνης του Δημοσίου, των ΟΤΑ και λοιπών ΝΠΔΔ.

    Σύμφωνα με την ad hoc γνώμη της πλειοψηφίας στην Ολ.ΣτΕ 3004 / 2010 – 7η σκέψη και την παρ. 1 του άρθρου 7 του ν.3242 / 2004 έχει δικαίωμα :

    A. να ζητήσει πλήρη αποζημίωση το ύψος της οποίας καθορίζεται είτε από την Ειδική Επιτροπή Εφαρμογής του Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων είτε από την Ειδική Επιτροπή Εφαρμογής της κάθε Περιφέρειας για θέματα υπηρεσιών του δημόσιου τομέα όπως αυτός οριοθετείται από το άρθρο 14 του ν.2190 / 1994 μετά από εισήγηση της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης) ή της Γενικής Γραμματείας της Περιφέρειας αντίστοιχα, και

    Β. να ασκήσει αγωγή σύμφωνα με τα άρθρα 105 και 106 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα.

    Η αποζημίωση που επιβάλλουν οι Επιτροπές αφαιρείται από το τυχόν επιδικαζόμενο από το αρμόδιο Δικαστήριο πόσο αποζημίωσης.

    Για την κύρωση αποζημίωσης υπέρ του αιτούντος πολίτη και σε βάρος της διοίκησης, προυπόθεση είναι, αφενός η αίτηση να έχει ασκηθεί εμπρόθεσμα, ήτοι εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών, αρχομένης από την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας που ορίζεται για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης ή την οριστική απάντηση, αφετέρου δε κριθεί ως νόμω και ουσία βάσιμη, υπό την έννοια τόσο της σωρευτικής συνδρομής των θετικών προϋποθέσεων της αιτουμένης αποζημίωσης ήτοι:

    ι) υποβολή σαφούς και ορισμένου νομίμου αιτήματος, εκ μέρους του ενδιαφερόμενου πολίτη, που να συνοδεύεται μαζί με τα, κατά περίπτωση (τυχόν) απαιτούμενα, δικαιολογητικά, πιστοποιητικά ή στοιχεία, οπότε η σχετική προθεσμία αρχίζει από την υποβολή ή συγκέντρωση του συνόλου των στοιχείων αυτών,

    ιι) υπέρβαση της 50νθήμερης προθεσμίας απάντησης (θετικής ή αρνητικής) της διοίκησης επί των υποβαλλομένων αιτημάτων των πολιτών και εν γένει διεκπεραίωσης των σχετικών υποθέσεων, υπό την επιφύλαξη πάντως ότι από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες,

    ιιι) η επίκληση αλλά και απόδειξη, εκ μέρους του ενδιαφερομένου πολίτη, της, εκ του λόγου αυτού (ήτοι ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας), πρόκλησης υλικής ζημίας ή ηθικής βλάβης, για τον προσδιορισμό του ύψους της οποίας λαμβάνεται υπόψη, ιδίως, το μέγεθος της περιουσιακής ζημίας και της ηθικής βλάβης που προκλήθηκε από την καθυστέρηση, οι συνθήκες στις οποίες οφείλεται η καθυστέρηση και το τυχόν υφιστάμενο σχετικό πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, όσο και του αποκλεισμού των αρνητικών προϋποθέσεων ότι, δηλ:

    ι) δεν πρόκειται για διεκπεραίωση υπόθεσης για την οποία, κατ’ εξαίρεση, συντρέχει νόμιμη περίπτωση μεγαλύτερης προθεσμίας (πρβλ. σχετικές κ.υ.α., εκδοθείσες, κατ’ εξουσιοδότηση της περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κωδ Διοικ Διαδ, όπως η παράγραφος αυτή αρχικά μεν αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 11 ν. 3230/2004 και ήδη ισχύει, μετά την εκ νέου αντικατάστασή της, με το άρθρο 6 παρ. 1 ν. 3242/2004),

    ιι) να μην είναι δυνατή η εμπρόθεσμη διεκπεραίωση της υπόθεσης, εκ μέρους της διοίκησης, λόγω αντικειμενικής και ειδικά αιτιολογημένης αδυναμίας της, πλην, όμως, τότε η αρμόδια υπηρεσία οφείλει, μέσα σε πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας αυτής να έχει γνωστοποιήσει εγγράφως στον αιτούντα τους λόγους καθυστέρησης, τον υπάλληλο που έχει αναλάβει την υπόθεση, τον αριθμό τηλεφώνου του για την παροχή πληροφοριών, καθώς και κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία,

    ιιι) δεν πρόκειται για αίτημα που είναι εμφανώς παράλογο, αόριστο, ακατάληπτο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό,

    ιιιι) δεν αφορά σε αναγνώριση απαιτήσεων κατά του Δημοσίου, για την οποία υφίσταται σχετική εκκρεμής δίκη, ή δεν πρόκειται για περίπτωση όπου απαιτείται εμφάνιση του ανωτέρω ενδιαφερομένου ενώπιον συλλογικού οργάνου και η μη προσέλευσή του να οφείλεται σε υποκειμενικούς ή αντικειμενικούς λόγους.

    Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 του ν.1943/1991 (ΦΕΚ 50 Α), ορίζεται ότι : “Με σκοπό τη διαφάνεια της δράσης της διοίκησης, οι κατά περίπτωση αρμόδιοι φορείς του δημόσιου τομέα υποχρεούνται να δίνουν στη δημοσιότητα στοιχεία των ενεργειών τους, ιδίως για τους κατωτέρω τομείς παροχής υπηρεσιών : α) οικοδομικές άδειες, β) στεγαστικά δάνεια, γ) συντάξεις, κλπ.

    Με κοινές αποφάσεις του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης και του οικείου κατά περίπτωση υπουργού, μπορεί να καθιερώνεται υποχρέωση δημοσιότητας και σε άλλες περιπτώσεις ενεργειών φορέων του δημοσίου τομέα.”

    Επειδή εξ άλλου το άρθρο 5 παρ. 1 του ν.1943/1991 (ΦΕΚ 50 Α), ορίζει ότι : “Οι δημόσιες υπηρεσίες, τα Ν.Π.Δ.Δ., οι Ο.Τ.Α. και οι λοιποί φορείς του δημοσίου υποχρεούνται να απαντούν οριστικά στα αιτήματα των πολιτών (φυσικών ή νομικών προσώπων ημεδαπών ή αλλοδαπών) και να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους μέσα σε χρονικό διάστημα εξήντα ημερών. Πληροφορίες, πιστοποιητικά δικαιολογητικά και βεβαιώσεις δίδονται αμέσως και πάντως δεν καθυστερούν παραπάνω από δέκα (10) ημέρες. Η προθεσμία αυτή αρχίζει από την υποβολή του αιτήματος στην αρμόδια υπηρεσία. Εάν το αίτημα υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή υποχρεούται μέσα σε πέντε ημέρες να το διαβιβάσει στην αρμόδια υπηρεσία και να γνωστοποιήσει αυτό στον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση αυτήν η οριζόμενη στην παρούσα παράγραφο προθεσμία από τότε που περιήλθε το αίτημα στην αρμόδια υπηρεσία.”

    Περαιτέρω κατά τις διατάξεις του ιδίου άρθρου 5 παρ. 7 του ν.1943/1991 (ΦΕΚ 50 Α) ορίζεται ότι : “Σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι προθεσμίες του παρόντος άρθρου καταβάλλεται από τον οικείο φορέα στον αιτούντα πολίτη, ανεξάρτητα από την αποζημίωση, κατά τις σχετικές περί αστικής ευθύνης διατάξεις, επιπλέον χρηματικό ποσό έως 586,94 ευρώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s