ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιδιώκουμε να κοινωνικοποιήσουμε την παιδεία και την γνώση,  επί πολλών χρησιμων γνωστικών αντικειμένων, τις αρετές, υψηλή νόηση, λογικότητα, συνείδηση της καρδιας και διαίσθηση της ψυχής, δηλαδή να τα κάνουμε κτήμα του κάθε πολίτη, του κάθε μέλους της κοινωνίας. Επιδιώκουμε με κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, διδακτέας ύλης και γνωστικών αντικειμένων να κοινωνικοποιήσουμε υψηλές νοητικές ικανότητες, δηλαδή να εξελιχθούν  νοητικά οι πολίτες, ώστε να αποτελέσουμε μια υψηλά νοήμονα και μορφωμένη κοινωνία. Να το έχουμε υπόψιν μας, πως η γνώση και η νόηση είναι ισχύς, είναι ισχύς του κάθε πολίτη που τα έχει και είναι ισχύς μιας κοινωνίας με γνωσιακά και νοητικά ώριμους πολίτες. 

Μια κοινωνία με υψηλό δείκτη γνωσιακής και νοητικής ωρίμανσης, όπως και κάθε πολίτης με αυτά τα προτερήματα, θα τα υλοποιήσει στις καθημερινές δράσεις του(οικογενειακές, διαπροσωπικές, πολιτικές, οικονομικές, επιχειρηματικές και κοινωνικές) ως ποιότητες και με τον χρόνο θα δομήσουν μια κοινωνία υψηλής ποιότητας, αριστων δημοκρατικών θεσμών και υψηλών ποιοτικών δράσεων εκαστου πολίτη.

Το δικό μας σύστημα παιδείας θα προωθεί τη δημιουργικότητα και την αγάπη για τη μάθηση, ενώ θα εχθρεύεται την αποστήθιση. Θα οικοδομεί την κριτική σκέψη και θ’ αποφεύγει τις από καθέδρας αυθεντίες. Θα προάγει τα ελληνικά γράμματα, δίχως προγονοπληξία, χωρίς ανόητο στόμφο. Ένα σύστημα χωρίς αυταρχισμό στη δομή του, που θα διδάσκει στην πράξη τις αρχές της δημοκρατίας και θα βγάζει ανθρώπους κοινωνικούς και μορφωμένους, με τα δεδομένα και τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Που θα προάγει την αριστεία, μαζί με τη συνεργατικότητα, δίχως το άγχος του ανταγωνισμού που σήμερα φορτώνουμε στα παιδιά μας, από τις πιο τρυφερές τους ηλικίες. Θα διδάσκει τις επιστήμες με τρόπο που να εμβαθύνει στην ουσία τους και στην κατανόηση των βασικών τους αρχών και εννοιών, αφήνοντας κατά μέρος τις υπερβολικές λεπτομέρειες, που μπορεί πια κανείς ν’ ανακαλέσει με το πάτημα μερικών πλήκτρων στον υπολογιστή. 

Οι άριστοι θα βοηθούν και τους υπόλοιπους ν’ αριστεύσουν ως ομάδα κι όχι ως μεμονωμένα άτομα. Τα παιδιά θα μάθουν ότι ο καθένας έχει το δικό του χάρισμα και τα δικά του χαρίσματα, που αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να γίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την ομάδα του και θα βοηθούνται ν’ ανακαλύψουν τη δική τους ιδιαίτερη ικανότητα. 

Να αριστεύουμε ως πολίτες πολιτικά όντα στις πολιτικές μας δράσεις υπέρ του κοινού συμφέροντος και στις οικονομικές μας δράσεις για την κοινή ευμάρεια, ως επαγγελματίες, ως επιχειρηματίες, ως εργαζόμενοι, ως σπουδαστές. Να αριστεύουμε ως ηθικές οντότητες στοχεύοντας την αρετήν, ως οικογενειάρχες, στις κοινωνικές μας σχέσεις δια της αλληλεγγύης, της επικοινωνιακής τέχνης και δια της φιλανθρωπίας. Να γίνουμε κάτοχοι της γνώσης της αρετής διότι η αρετή διδάσκεται διά της γνώσης και του εθισμού, να γίνουμε όμως και κάτοχοι της γνώσης της κακιας, της γνώσης των καταστροφικών μεθόδων, της τεχνογνωσίας της καταστροφής και της αντιδημιουργικότητας, για να μπορούμε να τα πολεμήσουμε και να μπορούμε να αμυνθούμε, ως άτομα και ως κοινωνία, έναντι αυτών που τα χρησιμοποιούν και τα ενεργούν, να αμυνόμαστε επιτυχώς και νικηφόρα κατά των σκοτεινών νοών και καταστροφικά πολωμένων ψυχών.

Οφείλουμε να αξιολογούμαστε, ως προς την επίτευξη αυτών των στόχων αριστείας, αλλά πριν την αξιολόγηση, οφείλουμε να έχουμε ως  πολίτες προσεγγιστικά ίσες ευκαιρίες εξέλιξης και δράσεων, προσεγγιστικά ίσες ευκαιρίες στην αγωγή, παιδεία και εκπαίδευση μας, προσεγγιστικά ίσες οικονομικές ευκαιρίες. Ένας από τους σκοπούς μας εδώ στην Ένωση Ελλήνων δια δικτύου κοινοτήτων και εκκλησιών των πολιτών, είναι ακριβώς η επιδίωξη αυτής της αριστείας των πολιτών και μελών μας, μέσω των δομών του δικτύου μας, των σχολών παιδείας του και των ομάδων δράσεων του.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Ένας από τους βασικούς πυλώνες του Έθνους μας είναι η Παιδεία. Ο Ελληνικός λαός ως φωτοδότης του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού καλείται αυτή την περίοδο εντός μιας δριμύτατης οικονομικής κρίσης, που έφεραν οι Μνημονιακές Κυβερνήσεις, να αντιμετωπίσει την αποδιάρθρωση της Παιδείας από την απαίδευτη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-Α προσδιορίζει σαφέστατα μέσα από τις προτάσεις της, τι είδους Παιδεία θέλουμε και πως μπορούμε να επαναφέρουμε την γνώση και την μάθηση στα ελληνόπουλα. Οι προτάσεις μας προάγουν το Πνεύμα και την Προσωπικότητα του μαθητή, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύουν τις Ικανότητες, Δεξιότητες, Τάσεις αλλά και τα Ταλέντα τους. Οι Προτάσεις μας επικεντρώνονται στις παρακάτω αλλαγές:
1. Η σύσταση Διακομματικής Επιτροπής για τον καταρτισμό ενός 12ετούς προγράμματος Εκπαίδευσης, το οποίο θα εφαρμόσει απαρέγκλιτα οποιοσδήποτε πολιτικός ή κομματικός σχηματισμός έχει την εξουσία. Βασική επιδίωξη αυτής της Επιτροπής θα είναι η σύσταση ενός Κορμού Αλλαγών και Μεταρρυθμίσεωνπου θα έχουν ως στόχο την ανασύσταση και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Προς τούτο, θα κληθούν να συμμετάσχουν στην επιτροπή ΚΑΙ Ειδικοί Επιστήμονες (όπως γλωσσολόγοι) για να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στο έργο της Επιτροπής.
2. Οι αλλαγές θα πρέπει να ξεκινήσουν από την Α’ Δημοτικού με την εισαγωγή των Αρχαίων Ελληνικών σε εικονογραφημένα βιβλία, ώστε ο μαθητής να αποκτήσει άμεσα εξοικείωση με την γλώσσα των προγόνων μας. Προτεραιότητά μας είναι η περίφημη ελληνοκεντρική μαθησιακή πολιτισμολογική μέθοδοςπου εδράζεται σ’ ένα Εθνικό Σχέδιο Αναμόρφωσης της Εκπαίδευσης σ’ όλες τις βαθμίδες και που επί της ουσίας θα μπορούσε να προωθηθεί και μέσω εκλεκτών Ελλήνων επιστημόνων της επιστήμης αγωγής και εκπαιδεύσεως. Πιστεύουμε πως, η επαναφορά της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, αποτελεί την αρχή υλοποίησης αυτού του Εθνικού Σχεδιασμού που έχουμε συντάξει για την Παιδεία. Συγκεκριμένα, στο Δημοτικό πέραν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, θα πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε, οι μαθητές να συμμετάσχουν σε κάποιες εξετάσεις, με τις οποίες θα γίνεται φανερό το επίπεδο κατοχής της γνώσης από τον κάθεμαθη τή και όχι, το επίπεδο της απομνημόνευσης. Οι εξετάσεις θα πρέπει να έχουν θέματα απλά, αλλά κρίσεως, ώστε να μπορεί να γίνει αντιληπτό το γνωστικό επίπεδο του μαθητού και θα ξεκινούν από την Δ’ Δημοτικού.Αυτές οι εξετάσεις θα γίνονται και σ’ όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου. Σ’ αυτή τη διαδικασία, κρίσιμο ρόλο έχουν οι εκπαιδευτικοί,οι οποίοι θα κληθούν αφενός, να εντοπίσουν ποιοι μαθητές έχουν πολύ υψηλές δυνατότητες και ποιοι μαθητές έχουν λίγες μαθησιακές δυνατότητες, αφετέρου δε, να στρέψουν τους αδύναμους μαθητές έγκαιρα σε χειρωνακτικές ειδικότητες για να αξιοποιήσουν τις ικανότητές τους.

3. Επαναλειτουργία του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ), που καταργήθηκε με την αβάσιμη δικαιολογία πως κόστιζε πολλά χρήματα στο Ελληνικό Κράτος! Ολα τα σχολικά βιβλία, και των 3 βαθμίδων, θα ελεγχθούν και όπου χρειάζεται θα γραφούν από την αρχή, ώστε να μην υπάρχει πουθενά στην ύλη διαστρέβλωση της ιστορίας, ανακρίβειες και καλλιέργεια ανθελληνικών συναισθημάτων.
4. Η μαθητική εργασία θα γίνεται μέσα στην τάξη και όχι στο σπίτι.Ο περιορισμός ή ακόμα και η εξάλειψη της φροντιστηριακής παιδείας είναι βασική προϋπόθεση λειτουργίας ενός σωστά δομημένου και λειτουργικού σχολείου και αυτός είναι ο στόχος μας.
5. Ενσωμάτωση του μαθήματος του επαγγελματικού προσανατολισμού από το δημοτικό, ώστε το παιδί, από μικρή ηλικία, να αντιληφθεί και να καλλιεργήσει τις δεξιότητες, τα ταλέντα και την έμφυτη κλίση του.
6. Μείωση των μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τα 20 άτομα από την Α’ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου σ’ όλα τα Σχολεία της Επικράτειας.
7. Καθιέρωση συστήματος Αξιολόγησης και Ελέγχου των Εκπαιδευτικών και διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για αναβάθμιση του επιπέδου τους, ειδικά σε εκπαιδευτικούς που έχουν 15 και πλέον έτη παρουσίας στις μαθητικές τάξεις, με σκοπό την ενημέρωσή τους επί των νέων διδασκαλικών μεθόδων.
8. Ένταξη στο αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων που θα διερευνούν τις καλλιτεχνικές κλίσεις των μαθητών, με σκοπό, τον εντοπισμό ταλέντων στην ζωγραφική, την γλυπτική, την ποίηση, το τραγούδι, τα μουσικά όργανα κλπ.
9. Μείωση των μαθητών ανά τάξη στο Λύκειο και περιορισμός τους στους 15 μαθητές το μέγιστο ανά τμήμα. Μ’ αυτό τον τρόπο θα γίνεται ευκολότερα ο έλεγχος από τον καθηγητή, θα υπάρχει ευγενής άμιλλα και πνεύμα ομαδικότητας, ενώ ταυτόχρονα, θα είναι πιο εύκολη η επιλογή της κατεύθυνσης που θέλουν οι μαθητές, αφού η προσέγγισή τους με το διδακτικό προσωπικό, θα είναι πιο ισχυρή.
10. Για τις εξετάσεις των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, θα υπάρχει μια Τράπεζα θεμάτωνανά μάθημα, με θέματα κρίσεωςκαι όχι απομνημόνευ-σης, στη οποία οι διδάσκοντες καθηγητές, θα καταθέτουν 3 μήνες προ της διεξαγωγής των εξετάσεων
τις προτάσεις τους.
11. Η αξιολόγηση αυτών των θεμάτων θα γίνεται από μια Επιτροπή του Υπ. Παιδείας και ως βασικό της κριτήριο θα είναι η ΠΟΙΟΤΙΚΗ διαβάθμιση των θεμάτων και ΌΧΙ η ΠΟΣΟΤΙΚΗ. Επίσης, είναι αναγκαίο να ανασυνταχθεί το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Εκπαιδεύσεως.
12. Δημιουργία σωστών και των απαιτούμενων χώρων εκπαίδευσης με τα κατάλληλα υλικά(βιβλία, πίνακες, κλπ), αλλά και μ’ όλα τα απαιτούμενα μέσα που θα κάνουν την εκπαίδευση άνετη και ευχάριστη στους μαθητές (δηλ να έχουν καλοριφέρ, ή
κλιματιστικά, επαρκή θρανία και καρέκλες, χώρους άθλησης με τα κατάλληλα όργανα, κλπ).
13.Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαί(π.χ. χρήση διαδραστικών πινάκων)
14. Η εκπαίδευση για εμάς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑΞΙΚΗ αλλά ανήκει σ’ όλα τα Ελληνόπουλα. Η πρόσβαση στην εκπαίδευση σε απομακρυσμένα χωριά ή σε μικρά νησιά των Θαλασσών μας, αποτελούν πρώτη μας μέριμνα με τη στελέχωσή τους με το αναγκαίο
εκπαιδευτικό προσωπικό.
15. Η επαναφορά των Εθνικών και Θρησκευτικών μας Συμβόλων στα Σχολεία (όπως η Σημαία, η Πρωινή Προσευχή, οι Εικόνες, κλπ) είναι ΠΡΩΤΗ προτεραιότητά μας!!
Οσοι μαθητές είναι άλλων θρησκειών ή ελληνόπουλα δεν επιθυμούν να συμμεάσχουν στην πρωινή προσευχή, απλά δεν θα συμμετάσχουν, αλλά δεν έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν στα υπόλοιπα Ορθόδοξα Ελληνόπουλα να κάνουν αυτό που για αιώνες κάνουν οι πρόγονοί μας. Δηλαδή, να σέβονται τα Εθνικά μας Σύμβολα και να πιστεύουν στην Χριστιανική Ορθόδοξη Θρησκεία μας. Επίσης, το μάθημα των Θρησκευτικών θα ενταχθεί ξανά στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ως υποχρεωτικό μάθημα (βέβαια, οι μαθητές που ανήκουν σε άλλες θρησκείες θα έχουν τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα εφόσον το επιθυμούν). Μάλιστα, προτείνεται οι ώρες του μαθήματος να αυξηθούν από 2 σε 4 την εβδομάδα. Ο Γάλλος λόγιος Lakarier έλεγε πως: «Ο Έλληνας στην ορθοδοξία νοιώθει στο σπίτι του». Ο ελληνισμός και η ορθοδοξία είναι κομμάτια αλλη.Για να πετύχουν και να υλοποιηθούν τα ανωτέρω, απαιτούνται δύο βασικές προϋποθέσεις:
Α. Πολιτική Ηγεσία που να έχει ΠΑΙΔΕΙΑ και ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, γι’ αυτό οι εκάστοτε Υπουργοί και Υφυπουργοί Παιδείας & Θρησκευμάτων θα πρέπει να είναι Έλληνες Πολίτες με τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά.
Β. Να δείξουμε εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό προσωπικό (νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές) όχι με λαϊκισμό και κορώνες, αλλά με εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών για να μεταδώσουν τις γνώσεις τους στα ελληνόπουλα και με μισθούς που δεν θα τους οδηγούν στην εξαθλίωση.

Αξιοποίηση των Η/Υ σε Γυμνάσιο και Λύκειο σ’ όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Προώθηση της συνεργατικής μάθησης και της προσομοίωσης, κυρίως σε μαθήματα, όπως η Ιστορία και η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, έτσι ώστε να ανακτήσουν οι ανθρωπιστικές σπουδές το ενδιαφέρον του μαθητή.
Συγγραφή νέων βιβλίων – εγχειριδίων με βάση τις ανάγκες του διδασκομένου ανά τάξη. Σκοπόςμας είναι να αποκατασταθεί ο σημερινά δυσανάλογος βαθμός δυσκολίας στην εκφορά του λόγου και τη δομή των διδακτικών ενοτήτων ειδικά στα βιβλία του Γυμνασίου. Καταργούμε την αποσπασματική ύλη και υιοθετούμε ευρεία χρήση εικόνων και επαναληπτικών ασκήσεων στο τέλος κάθε κεφαλαίου για να γίνουν πλήρως κατανοητά τα μηνύματα που εμπεριέχονται σ’ αυτά.
19. Αξιολόγηση των μαθητών σε βάση το τρίμηνο και όχι το τετράμηνο.Μ’ αυτό τον τρόπο επιτυγχάνουμε ενημέρωση των γονέων, αναφορικά με την πρόοδο των μαθητών συχνότερα, αλλά κυρίως ενημερώνονται οι γονείς για την ενδοσχολική συμπεριφορά των παιδιών τους. Ελαχιστοποιούμε την πιθανότητα κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας (bullying) ενδυναμώνοντας παράλληλα το μοντέλο Σχολείο – Οικογένεια – Κοινωνία.

20. Αλλαγή αντίληψης για τη Διαχείριση του Εκπαιδευτικού Χρόνου σ’ όλους τους εμπλεκόμενους με την εκπαίδευση. Στην εκπαίδευση σήμερα ο χρόνος χρησιμοποιείται από τους διαχειριστές για να ποσοστοποιείται και να μετρούν την εργασία των εκπαιδευομένων. Η ώρα ανά μαθητή έχει γίνει αντικείμενο αγοραπωλησίας, δηλαδή συναλλάσσεται ως εμπόρευμα και υπόκεινται σε διαχείριση, όπως οι προγυμνάσεις (φροντιστηριακές αγωγές). Μ’ αυτή τη διαδικασία, οι παιδαγωγικές καθορίζει τους αντικειμενικούς σκοπούς των και τους προσδιορισμούς των μεθόδων, των τρόπων και των επιστημονικών προσεγγίσεων του εκπαιδευτικού έργου των. Θα επιχειρείται να υπάρχουν κατά βαθμίδα εκπαίδευσης αντικειμενικοί εσωτερικοί και εξωτερικοί στόχοι των εκπαιδευτικών μονάδων. Ο προγραμματισμός σε κάθε εκπαιδευτική μονάδα θα έχει στρατηγικό και λειτουργικό χαρακτήρα, ενώ δύναται να λειτουργήσει προστατευτικά, συντονιστικά και ενίοτε αμυντικά ή επιθετικά, στο πλαίσιο των δυναμικών και αποτελεσματικών συντονισμένων συλλογικών πρωτοβουλιών.

Είναι γνωστό ότι, ο στρατηγικός προγραμματισμός στις ελληνικές εκπαιδευτικές μονάδες επηρεάζεται συνήθως άμεσα από τον συγκεντρωτικό χαρακτήρα του ισχύοντοςελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ο προγραμματισμός που θα τηρηθεί στις εκπαιδευτικές μονάδες του υιοθετούμενου από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗπολιτισμικού εκπαιδευτικού προγραμματισμού, θα στηριχτεί στα ακόλουθα στάδια:Καθορισμός στόχων.
-Ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων.- Διερεύνηση συνθηκών. – Αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων.- Επιλογή της καταλληλότερης λύσης- Διαμόρφωση επιμέρους πλάνων.- Εφαρμογή των πλάνων.

23. Υιοθετούμε νέα Κουλτούρα στην Εκπαίδευση και εφαρμόζουμε νέο Σύστημα Διαχείρισης του ανθρώπινου Εκπαιδευτικού Δυναμικού των Εκπαιδευτικών Μονάδων.Η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού προϋποθέτει τη μελέτη της κουλτούρας ολόκληρου του εκπαιδευτικού οργανισμού, στον οποίο εργάζεται ή φοιτά το δυναμικόαυτό. Η κουλτούρα επηρεάζει άμεσα τη στάση διδασκόντων και διδασκομένων και την επίδοσή τους. Η κουλτούρα δέχεται επιρροές από τα μέλη της σχολικήςκοινότητας, αλλά και από την ευρύτερη κοινότητα. Ο διευθυντής οφείλει ν’ αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά της κουλτούρας του εκπαιδευτηρίου του ιδρύματος, να μελετά τις καταβολές τους και να τα αξιολογεί με σεβασμό πριν προχωρήσει σε παρεμβάσεις. Ο διευθυντής με τους σωστούς χειρισμούς μπορεί ναανατρέψει μια μη λειτουργική κουλτούρα ή και να διαμορφώσει ένα κλίμα δημιουργικότητας και προόδου. Η πρόσληψη προσωπικού είναι μια σημαντικότατη παράμετρος της διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού. Πέρα από τη γνώση και εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, είναι σκόπιμο να ακολουθούνται οι διαδικασίες της σύνταξης περιγραφής θέσης και ατομικών χαρακτηριστικών, που στην ουσία, διυλίζουν τη θέση.

Είναι συμφέρον τόσο του υποψηφίου όσο και των συμμετεχόντων στη διαδικασία, εκείνοι που λαμβάνουν μέρος στον καθορισμό των κριτηρίων πρόσληψης να είναι τα άτομα που θα συνεργαστούν με τον υποψήφιο ή θα τον επιβλέπουν. Ο διευθυντής αποτελεί, βέβαια αναπόσπαστο μέλος αυτής της ομάδος. Η μελέτη και κρίση των αιτήσεων, η ερμηνεία των συστάσεων και η διεξαγωγή της συνέντευξης απαιτούν ιδιαίτερη τεχνική και προσόντα. Ο διευθυντής επιλέγει τα άτομα που είναι ικανά να φέρουν εις πέρας αυτή τη διαδικασία. Συνέχεια της επιλογής ενός υποψηφίου διδάσκοντος αποτελεί η υποδοχή και η αρχική στήριξή του. Η φάση της στήριξης μπορεί να διαρκέσει από μερικές ημέρες έως και μερικούς μήνες. Απώτερος σκοπός είναι η ολοκληρωμένη ένταξή του στιςε κπαιδευτικές μονάδες του ιδρύματος. Με την υποδοχή, ο νέος εκπαιδευτικός, ξεναγείται στις εγκαταστάσεις της εκπαιδευτικής μονάδος, γνωρίζεται με το εκπαιδευτικό και το λοιπό προσωπικό, τους εκπαιδευομένους, του γνωστοποιούν πληροφορίες, που θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει και να εφαρμόσει σωστά τις διάφορες λειτουργίες της μονάδας εκπαίδευσης. Επιβεβαιώνει τις απαιτήσεις που έχει απ’ αυτόν ο οργανισμός. Του παρέχεται βοήθεια και στήριξη, προκειμένου να διεκπεραιώνει το εκπαιδευτικό λειτούργημά του. Ενεργοποιείται το πλαίσιο των ενεργειών, σε σημείο που να αντιλαμβάνεται, ότιη παρουσία του εκτιμάται.

Αισθάνεται ότι αποτελεί ένα γνήσιο υποσύνολο και θεσμικό μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας της μονάδος του ιδρύματος. Σιγά-σιγά του ξεκαθαρίζεται όλο και περισσότερο το εκπαιδευτικό περιβάλλον και υιοθετεί τους αντικειμενικούς στόχους του εκπαιδευτικού οργανισμού γενικότερα, ώστε να μπορέσει να θέσει τους δικούς του εφαρμοστικούς στόχους. Συνέπεια των προαναφερομένων, είναι η καλλίτερη κατανόηση της φιλοσοφίας και του πολιτιστικού υποβάθρου του εκπαιδευτικού και εργασιακού χώρου, καθώς και η σταδιακή ένταξη και προσαρμογή του στο εν γένει περιβάλλον της εκπαιδευτικής μονάδος του ιδρύματος. Οι διαδικασίες πρόσληψης, υποδοχής και αρχικής στήριξης εφαρμόζονται και για το μη διδακτικό προσωπικό. Διαφοροποίηση υπάρχει ως προς το μέγεθος, αφού είναι λογικό για τους εκπαιδευτικούς να είναι πολύ περισσότερες οι εν λόγω διαδικασίες, ως προς την ποιότητά τους, ιδιαίτερα όταν αυτές σχετίζονται με την ειδικότητα του καθ’ ενός.Οι εκπαιδευόμενοι είναι το επίμαχο μέρος για τους οποίους όλα πράττονται για αυτούς, προκειμένου να παράγουν το καλλίτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Η εκπαίδευση των διδασκόντων σε θέματα παιδαγωγικής ψυχολογίας και μεθοδολογίας τηςδιδασκαλίαςείναι αναγκαία, προκειμένου να καλυφθούν οι αντίστοιχες ανάγκες των εκπαιδευομένων. Στις εκπαιδευτικές μονάδες του ιδρύματος θα δοθείμεγάλη βαρύτητα εκεί που το εκπαιδευτικό σύστημα αναδεικνύει μια αδυναμία και η οποία σχετίζεται με την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων. Είναι ακαδημαϊκά γνωστό ότι, όταν πρόκειται για εκπαίδευση φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ή εκπαίδευση ενηλίκων το κλειδί της επίτευξης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος έγκειται στην κατάρτιση του προγράμματος σπουδών.

Αυτή πρέπει να στηρίζεται στις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και στην δέουσα επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Σ’ ότι αφορά τους ανήλικους εκπαιδευόμενους, πέρα ότι επιβάλλεται να υπάρχει ένα ελκυστικό κτίριο με τις δέουσες υποδομές και εγκαταστάσεις, θα λαμβάνονται και όλα τα αναγκαία μέτρα ενός οργανωτικού, πρακτικού και αποτελεσματικού πλαισίου. Η οργάνω ση πολιτισμολογικών, ιστορικών, αθλητικών, καλλιτεχνικών, ανθρωποκεντρικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, η εφαρμοστική παιδεία του θεάτρου, οι ρητορικοί, διαλεκτικοί αγώνες επιχειρημάτων κ.α. θα αποτελούν ενσυνείδητες ενέργειες των μαθητών και θα αποτελούν ανταπόκριση των ενδιαφερόντων τους. Οι προαναφερόμενες δράσεις θα πραγματοποιούνται στο χώρο της εκπαιδευτικής μονάδος, αλλά εκτός του κανονικού ωραρίου, καθώς και με τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη και ενεργό ανάμειξη του συλλόγου διδασκόντων της εκπαιδευτικής μονάδος, του ομίλου γονέων και κηδεμόνων και της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας. Η συμβολή των προαναφερομένων θα είναι καταλυτική στην επίτευξη των προαναφερομένων δράσεων. Θετικότατο και οργανωτικό ρόλο στις προηγούμενες δραστηριότητες θα παίξει και το κανονιστικό πλαίσιο των πολιτισμικών δράσεων της εκπαιδευτικής μονάδος, όπου θα ιεραρχεί δεδομένα, ενέργειες και ρόλους προς αποφυγή δυσκολιών, αλλά και για την επίτευξη της σωστής απόδοσης και έκβασης όλων των πράξεων που επιβάλλεται νπραγματοποιηθούν.

Στο παραπάνω πλαίσιο θα υπάρχει ενισχυμένος ο ρόλος των θέσεων και των εκθέσεων πρωτοβουλιών σχετικά με την λήψη αποφάσεων και των μαθητών, προκειμένου να υπάρξουν θετικότερα αποτελέσματα. Το επιπλέον όφελος από τέτοιου είδους δράσεις είναι, ότι συνήθως λειτουργούν πολύ ευνοϊκότερα για όλο εκείνο το μαθητικό κοινό, που μπορεί να αποζητά πιο εξειδικευμένες ανάγκες λόγω οικογενειακών, πολιτισμικών, ψυχοκοινωνικών, ή άλλων ιδιαιτεροτήτων, ή τυχόντων άλλων προβλημάτων. Η δέουσα υποστήριξη ως τομέας θα υφίσταται σ’ όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες του ιδρύματος. Επίσης, θα υπάρχει ανά δεκαπενθήμερο πλήρης ενημέρωση των εκπαιδευτικών επί θεμάτων που άπτονται των περιπτώσεων αυτών, έτσι ώστε να ενημερώνονται και να ευαισθητοποιούνται δεόντως. Εξ’ άλλου, κι αυτή η επιβεβλημένη στάση τωνεκπαιδευτικών έναντι των μαθητών που χρήζουν συμπαράστασης προβλέπεται στο θεσμικόπλαίσιο κανόνων λειτουργίας και συμπεριφοράς όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε εκπαιδευτικές μονάδες.

Υιοθετούμε νέα Κουλτούρα στην Εκπαίδευση και εφαρμόζουμε νέο Σύστημα Διαχείρισης του ανθρώπινου Εκπαιδευτικού Δυναμικού των Εκπαιδευτικών Μονάδων. Η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού προϋποθέτει τη μελέτη της κουλτούραςολόκληρου του εκπαιδευτικού οργανισμού, στον οποίο εργάζεται ή φοιτά το δυναμικό αυτό. Η κουλτούρα επηρεάζει άμεσα τη στάση διδασκόντων και διδασκομένων και την επίδοσή τους. Η κουλτούρα δέχεται επιρροές από τα μέλη της σχολικής κοινότητας, αλλά και από την ευρύτερη κοινότητα. Ο διευθυντής οφείλει ν’ αναγνωρίζει ταχαρακτηριστικά της κουλτούρας του εκπαιδευτηρίου του ιδρύματος, να μελετά τις καταβολές τους και να τα αξιολογεί με σεβασμό πριν προχωρήσει σε παρεμβάσεις. Ο διευθυντής με τους σωστούς χειρισμούς μπορεί να ανατρέψει μια μη λειτουργική κουλτούρα ή και να διαμορφώσει ένα κλίμα δημιουργικότητας και προόδου. Η πρόσληψη προσωπικού είναι μια σημαντικότατη παράμετρος της διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού. Πέρα από τη γνώση και εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, είναι σκόπιμο να ακολουθούνται οι διαδικασίες της σύνταξης περιγραφής θέσης και ατομικών χαρακτηριστικών, που στην ουσία, διυστις εκπαιδευτικές αλλαγές.

Η δεδομένη αναγκαιότητα της επιμόρφωσης παραπέμπει και σε αντίστοιχη οριοθέτηση πολλαπλών σκοπών και μορφών επιμόρφωσης, που συνυφαίνονται στενά τόσο με τις ανάγκες των προγραμμάτων, των εκπαιδευομένων, των εκπαιδευτικών μονάδων του ιδρύματος, που θα είναι ανοιχτά στην κρίση και την  αλλαγή, όσο και με τις παιδαγωγικές και διδακτικές μορφές παρέμβασης που θ’ αναπτύσσουν σ’ αυτά. Πρέπει να επισημάνουμε ότι, η επιμόρφωση θα πραγματοποιείται με γνώμονα την προώθηση μιας φιλοσοφίας για ένα σχολείο με πολιτισμική παιδαγωγική και σχολική καινοτομία με προτάγματα τη σχολική επιτυχία, την κοινωνική δικαιοσύνη, την ισοτιμία το σεβασμό του άλλου, την αποδοχή, την αλληλεγγύη, τη μόρφωση και την εποικοδομητική κριτική. Αυτά αποτελούν τις βασικές αρχές της ελληνοκεντρικής παιδείας του Εθνικού μας Σχεδιασμού για την Παιδεία. Συνεπώς, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί πυρήνα της συνολικής μας εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και οι ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος για να καλυφθούν ουσιαστικά, προϋποθέτουν συστηματικές δια δικασίες διάδοσης και μεταφοράς νέων γνώσεων, σε συνδυασμό με τις παρατηρούμενες μεταβολές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Για το σκοπό αυτό, Ιδρύουμε ένα Επιμορφωτικό Κέντρο,που θα οργανώσει θεσμικά και συστηματικά θα λειτουργεί σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ένα οργανωμένο δίκτυο φορέων και μορφών επιμόρφωσης, με πρωταρχικό σκοπό την υποστήριξη της επιστημονικής και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού λειτουργήματος. Η επιμόρφωση είναι μια δραστηριότητα και μια διαδικασία στην οποία κανείς εντάσσεται σε προσωπικό – ατομικό επίπεδο (αυτομόρφωση), ή σε συλλογικό-μαζικό επίπεδο. Γι’ αυτό το λόγο, εντάσσουμε την όλη διαδικασία κάτω από έναν νέο θεσμικό φορέα, που θα κατευθύνει ενέργειες και δράσεις.

Οι εκπαιδευτικοί μέθοδοι του Ανοικτού Πανεπιστημίου πείθουν, ότι μπορεί η ανοικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να συντελέσει αποφασιστικά στην προσπάθεια για συνεχή επιμόρφωση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Αν οι εκπαιδευτικοί εντάσσονταν, προκειμένου να επιμορφωθούν σε κάποια ειδικά προγράμματατων σχολών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου τα προβλήματα θα μπορούσαν να λυθούν σχετικά εύκολα, ακολουθώντας τα ακόλουθα στάδια:

Ενημέρωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών πάνω στον τρόπο λειτουργίας του ανοικτού Πανεπιστημίου και ιδιαίτερα του βασικού εργαλείου της, την ανοικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Αποστολή του κατάλληλου υλικού που θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της δέουσας εφαρμόσιμης μεθόδου. Θα πρέπει να αποσταλεί στους επιμορφούμενους – καθηγητές έντυπο υλικό που θα περιλαμβάνει: βιβλία, βοηθήματα, άρθρα από
περιοδικά, αλλά και οπτικό-ακουστικό υλικό (ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης). Θα οριστεί ένας καθηγητής – σύμβουλος από πλευράς του Ανοικτού Πανεπιστημίου που θα βοηθάει και θα συντονίζει την ομάδα στη διάρκεια της φοίτησης. Ο κάθε καθηγητής – επιμορφούμενους σπουδαστής θα μελετά στο σπίτι το υλικό, θα επικοινωνεί με τον καθηγητή – σύμβουλο για προβλήματα που τυχόν θα προκύπτουν και θα χρησιμοποιεί ως μέσα επικοινωνίας το τηλέφωνο, το ταχυδρομείο, το fax, το e-mail και θα του στέλνει τις καθορισμένες ανά τρίμηνο εργασίες. Οι τυχούσες συμβουλευτικές συναντήσεις θα πραγματοποιούνται εντός της εκπαιδευτικής μονάδος. Μετά τη λήξη της ετήσιας φοίτησης οι εκπαιδευτικοί – σπουδαστές θα δώσουν γραπτές τελικές εξετάσεις, που θα βασίζονται σε όλο το υλικό που τους έχει δοθεί.Έτσι, παρακάμπτουμε προβλήματα που συνήθως απαντούμε στη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, όπως: Η αδυναμία επιμόρφωσης λόγω της γεωγραφικής κατανομής της χώρας μας (νησιά, απομακρυσμένα χωριά κλπ).

– Η καθημερινή εργασία στο σχολείο και η δέουσα προετοιμασία στο σπίτι που εμποδίζει τη φυσική παρουσία σε μία αίθουσα διδασκαλίας ή τη μετακίνηση σ’ ένα άλλο τόπο.Το μεγάλο κόστος επιμόρφωσης για το Κράτος, αφού είναι αναγκαία η αντικατάσταση των αναμορφούμενων από αναπληρωτές για την λειτουργία των σχολείων.

– Η ανάγκη φυσικής και της συνεχούς παρουσίας του εκπαιδευτικού στην αίθουσα διδασκαλίας, ώστε να μην αποκοπεί από την εκπαιδευτική διαδικασία.
– Ελάχιστα περιθώρια υπήρχαν, έτσι ώστε, ο εκπαιδευτικός να επιλέξει ο ίδιος το θέμα, στο οποίο θέλει να επιμορφωθεί, αφού κάθε χρόνο πραγματοποιούνται ελάχιστα προγράμματα και μάλιστα για ορισμένες ειδικότητες.
– Οι υποχρεωτικές εξετάσεις στα συμβατικά πανεπιστήμια για την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού τμήματος δημιουργούν συνήθως πολλά προβλήματα σε πολλούς εκπαιδευτικούς, λόγω του ότι έχουν τελειώσει τις σπουδές τους πριν πολλά χρόνια.

– Η εισαγωγή νέων μαθημάτων, η δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών, η συγγραφή νέων βιβλίων και η παραγωγή εκπαιδευτικού λογισμικού αυξάνει τις απαιτήσεις της σύγχρονης διδακτικής πράξης.Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας όλων των βαθμίδων αποτελεί βασική μας προτεραιότητα, ώστε να διασφαλίσουμε στα Ελληνόπουλα, το κατάλληλο επίπεδο των γνώσεων και κριτικής ικανότητας πουαπαιτείται για να γίνουν σκεπτόμενοι Πολίτες! Θέλουμε Ελληνίδες και Έλληνες Πολίτες σκεπτόμενους και με δυνατότητα συμμετοχής στις διαδικασίες που αφορούν στο μέλλον των παιδιών μας και της Πατρίδας μας.

Advertisements