ΣΧΟΛΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Θα έπρεπε να διδάσκεται ήδη αυτό το μάθημα ως γνωστικό αντικείμενο από την γυμνασιακή έως την λυκειακή παιδεία τουλάχιστον. Θα έπρεπε επίσης η γνώση του να είναι προϋπόθεση σύναψης γάμου. Χρειαζόμαστε πολύ γνώση σε πολλά γνωστικά αντικείμενα για να οργανώσουμε και να διαχειριστούμε ορθολογικά και προς όφελος όλων των μελών της οικογενειας μας αλλα και της οινωνίαs γενικότερα, την οικογένεια μας.  Έναν μεγάλο αριθμό από τα γνωστικά αντικείμενα που προτείνουμε εδώ στις σχολες παιδείας μας τα χρειαζόμαστε για την ορθολογική και ωφέλιμη οργάνωση και διαχείριση της οικογενειας μας. Πέραν από την επαγγελματική κατάρτιση, επαγγελματική γνώση και εμπειρία που χρειάζονται να έχουν οι γονείς σε κάθε οικογένεια για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν με τις οικονομικές ανάγκες της οικογενειας, πέραν από τις οικιακές γνώσεις και εμπειρίες που χρειάζονται οι γονείς για να οργανώσουν τα καθημερινά αναγκαία, χρειάζονται και αλλα πολλά. Χρειαζόμαστε γνώση αγωγής, παιδαγωγικής, ψυχολογίας, ιατρικής και υγιεινής διατροφής, για να μπορέσουμε να δώσουμε σωστή αγωγή στα παιδιά μας και να έχουν υγεία.  Χρειαζόμαστε να έχουμε καλές γνώσεις επί των θεσμών και διαδικασιών του κοινωνικού συστήματος, της δημόσιας διοίκησης, της δικαιοσύνης, της πρόνοιας, της παιδείας και εκπαίδευσης, του επαγγελματικού προσανατολισμού, όπως και του οικονομικού και του χρηματοπιστωτικού στύμματος. Βασικά όλα όσα θέλουμε εδώ στώς σχολες μας να διδάξουμε και να διδάξουμε και να μάθουμε τα χρειαζόμαστε για τη ορθολογική επιτυχή διαχείριση της οικογενειας

 

Όσοι εκ των αναγνωστών ενδιαφέρονται και διαθέτουν επαρκείς γνώσεις και μέθοδο διδασκαλίας επί των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων που αναγράφονται στίν εκάστοτε σελίδα σχολειό, μπορούν να καταχωρούν σχετικά με την θεματολογία κείμενα, ποιοτικού και ουσιώδους περιεχομενου.

Μια και οι ενδιαφερόμενοι θα προέρχονται από όλες τις ηλικίες και θα είναι διαφορετικού επιπεδου παιδείας, εκπαίδευσης και ικανοτήτων, οφείλουμε να δομήσουμε το προσφερόμενο γνωστικό υλικό και τις διδακτικές μεθόδους κατά τρόπον που να ανταποκρίνεται σε αυτές τις ηλικιακές και γνωστικές διαφορες.

Το γνωστικό υλικό τις εκάστοτε θεματολογίας στην σχετική σελίδα σχολειό, να το δομήσουμε και κατανέμουμε αρχικά σε 7 επίπεδα γνωστικού περιεχομενου και ποιότητας.

1. Επίπεδο

Για Συνέλληνες επιπεδου γραμματικών γνώσεων Γυμνασίου.

2. Επίπεδο

Για Συνέλληνες επιπεδου γραμματικών γνώσεων Λυκείου.

3. Επίπεδο

Για Συνέλληνες γραμματικού επιπεδου Λυκείου και επαγγελματικών σχολών.

5. Επίπεδο

Για Συνέλληνες γραμματικών γνώσεων ανωτερων σχολών.

6. Επίπεδο

Για Συνέλληνες γραμματικών γνώσεων επιπεδου ανωτατων σχολών.

7. Επίπεδο

Για Συνέλληνες γραμματικών γνώσεων εξειδίκευσης επί των εκάστοτε γνωστικών αντικειμένων.

Η συμμετοχη είναι προαιρετική και χωρίς πληρωμή, καθότι λείπουν οι οικονομική πόροι. Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν θα συνεισφέρουν αχρημάτιστα, υπηρετώντας την ιδέα και το κοινωνικό σύνολο που θα καρπούται αυτών των γνώσεων.

 

ΔΙΚΑΙΟΝ-ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Όταν ρώτησαν τον Αγησίλαο (Βασιλιά Λακεδαιμόνιων) ποια από τις δύο αρετές είναι καλύτερη, η ανδρεία ή η δικαιοσύνη, είπε πως η ανδρεία δεν χρησιμεύει σε τίποτε, αν δεν συνοδεύεται από δικαιοσύνη. Αν όλοι γίνονταν δίκαιοι, δεν θα χρειάζονταν πια η ανδρεία  Πλούταρχος ( αποφθέγματα Λακωνικά, 213 C )

Κάθε επιστήμη, όταν χωρίζεται από την δικαιοσύνη και την αρετή, είναι πανουργία και όχι σοφία Πλάτων (Μενέξενος, 246Ε, 247 Α)

Η δικαιοσύνη είναι αρετή και σοφία, ενώ η αδικία είναι αδικία και κακία Πλάτων (Πολιτεία, 350D)

Μην βγάζεις απόφαση καμία αν δεν ακούσεις τον λόγο και των δυο πλευρών Πλάτων (Δημόδοκος, 383 α)

Η δικαιοσύνη είναι το μεγαλύτερο αγαθό για την ίδια την ψυχή Πλάτων (Πολιτεία, 612 Β)

Δίκαιος άνθρωπος δεν αυτός που δεν αδικεί, αλλά αυτός που μπορεί να αδικήσει και δεν αδικεί Φιλήμονας (Ανθ. Στοβ. Θ, 22)

Είναι δύσκολο και πολύ αξιέπαινο να περάσει κανείς την ζωή του δίκαια, ενώ έχει μεγάλη ευχέρεια να αδικεί Πλάτων (Γοργίας, 526 Α)

(Σχετικό: Στην πολιτεία του Πλάτωνος αναφέρεται επίσης από τον Γλαύκωνα και από τον Αδείμαντο ότι δεν είναι καλός αυτός που δεν πράττει αδικίες από δειλία και φόβο, διότι αν του έδιναν ισχύ θα έκανε τα ίδια με τους άλλους, αλλά αυτός που έχει την ισχύ αλλά πράττει ενάρετα.)

Ό άνθρωπος χαρακτηρίζεται αξιόλογος ή όχι, κρινόμενος όχι μόνο από τις πράξεις του αλλά και από τις προθέσεις του Δημόκριτος (Απόσπ. 68, Diels)

Προτιμότερο είναι να ελευθερώσουμε έναν ένοχο παρά να καταστρέψουμε έναν αθώο, διότι το μεν πρώτο είναι σφάλμα το δε δεύτερο ασέβεια Αντιφώντας (Ανθ. Στοβ. Μς, 19)

Ποτέ μην αφήσεις αμαθείς ανθρώπους να κρίνουν Φωκυλίδης (Γνώμαι, 86)

Εκείνος που θέλει να γίνει άριστος, δεν πρέπει να αγαπά περισσότερο τον εαυτό του, ούτε τα δικά του, αλλά τα δίκαια Πλάτων (Νόμοι, 732 Α)

Ο άνθρωπος που είναι κατώτερος χρημάτων, δεν είναι ποτέ δυνατόν να είναι δίκαιος Δημόκριτος (Απόσπ. 50, Diels)

Μπροστά στο δίκαιο να μην βάζεις σε ανώτερη μοίρα ούτε τα παιδιά σου, ούτε την ζωή σου, ούτε τίποτα άλλο Πλάτων (Κρίτων, 54 Β)

Ευχάριστη είναι η ζωή όλων μας όταν επικρατεί δικαιοσύνη και ισότητα Σόλων (Διογ. Λαερτίου Βίοι Φιλοσόφων, 1, 67)

Πρέπει να βοηθάμε όσο μπορούμε αυτούς που αδικούνται και να μην αδιαφορούμε Δημόκριτος (Ανθ. Στοβ. Μς, 43)

Οι τρείς αιτίες που κάνουν τον άνθρωπο να αδικεί είναι η φιληδονία (σωματικές απολαύσεις), η πλεονεξία (υλικές απολαύσεις) και η φιλοδοξία Κεινίας (Πυθαγορείου, Ανθ. Στοβ. Α, 66)

Αν ήταν ανάγκη να αδικώ ή να αδικούμαι , θα προτιμούσα να αδικούμαι παρά να αδικώ Πλάτων (Γοργίας, 469 C)

Η αδικία είναι το δεύτερο από όλα τα κακά κατά το μέγεθος. Αυτό που πράγματι είναι το πρώτο και το μεγαλύτερο είναι να μην τιμωρείται αυτός που αδικεί Πλάτων (Γοργίας, 469 C)

Τα πιο μεγάλα αδικήματα γίνονται από τις υπερβολικές επιθυμίες και όχι για την απόκτηση των αναγκαίων Αριστοτέλης (Πολιτικά, 1267 α)

Όποιος, ενώ είναι άδικος, έχει την ικανότητα να πείθει χρησιμοποιώντας σωστά λόγια, αξίζει μεγαλύτερη τιμωρία, γιατί με τα όμορφα λόγια σκεπάζει το άδικο και κάνει πανούργες πράξεις Ευριπίδης (Μήδεια, 580-583)

Από όλους τους ανθρώπους, οι πιο κακοί και άξιοι της μεγαλύτερης τιμωρίας είναι εκείνοι που ενώ είναι οι ίδιοι ένοχοι, τολμούν και κατηγορούν γι αυτά άλλους Ισοκράτης (Περί Αντιδόδεως, 14)

Δεν πρέπει διόλου να υποχωρούμε στους κακούς, αλλά να αντιδρούμε Μένανδρος (Ανθ. Στοβ. ΜΔ, 3)

Δεν είναι οι όρκοι που κάνουν τον άνθρωπο αξιόπιστο αλλά ο άνθρωπος τους όρκους Αισχύλος (Ανθ. Στοβ. ΚΖ, 2)

Ο Αναξανδρίδας γιος του Λέοντος από την Σπάρτη, είπε προς εκείνον που δυσφορούσε για την απόφαση που τον εξόριζε από την πόλη: ¨Μην σκιάζεσαι που εξορίζεσαι από την πόλη, αλλά που εξορίζεσαι από την δικαιοσύνη¨ Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά 216 F)

Ο Αναξίλας προς εκείνον που απορούσε γιατί οι έφοροι δεν σηκώνονται μπροστά στους βασιλείς και δεν παραχωρούν την θέση τους, παρόλο που διορίζονται από αυτούς είπε: ¨Για τον ίδιο λόγο για τον οποίο είναι και έφοροι¨ (για να τσεκάρουν τους βασιλιάδες ότι πράττουν ορθά ως προς την Σπάρτη και τους Σπαρτιάτες, οπότε δεν είναι και γλείφτες τους) Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά, 217 C)

Ο Λέων ο γιος του Ευκρατίδα ρωτήθηκε σε ποια πόλη θα έπρεπε να ζει κανείς με ασφάλεια είπε: ¨Εκεί που δεν αποκτούν ούτε περισσότερα ούτε λιγότερα από όσο χρειάζονται οι πολίτες, και το δίκαιο είναι ισχυρό και το άδικο αδύναμο¨ Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά, 224 F)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s