ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΟΗΣΗ ΓΝΩΣΗ ΑΡΕΤΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Η κοινωνικοποιημένη διά βίου παιδεία και μάθηση ως μια εφόρου ζωής παιδεία και εκπαίδευση αρχίζει από τη βρεφική ηλικία και τελειώνει με την αποχώρηση του ανθρώπου από την παρούσα ζωή. Πρέπει να οργανωθεί με βάση αυτήν την πρόταση σε προσωπικό και σε θεσμικό επίπεδο από μέρους της πολιτείας με τις κατάλληλες υποστηρικτικές υποδομές που αφορούν κυρίως την διά βίου παιδεία και μάθηση ως ενιαίο σύστημα παιδείας και εκπαίδευσης εφόρου ζωής με όλες τις υποστηρικτικές υποδομές για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες πολιτών. Για να επιτύχουμε την κοινωνία της νόησης της γνώσης και της αρετής οφείλουμε να δούμε την παιδεία ως δια βίου παιδιά και μάθηση που ξεκινά όταν είμαστε νήπια και τελειώνει όταν αποχωρήσουμε από αυτήν την ζωή. Αυτή η δια βίου παιδεία εκάστου και της σύνολης κοινωνίας πρέπει να κατανοηθεί στην σπουδαιότητα και την χρησιμότητα της για έκαστο πολίτη και για την σύνολη κοινωνία από όλους μας για να γίνει αποδεκτή να στηριχθεί και να πραγματοποιηθεί. Σε θεσμικό πλαίσιο η κοινωνία δια του κράτους, της περιφερειακής και δημοτικής διοίκησης πρέπει να δημιουργήσει όλες τις απαιτούμενες υποδομές που θα στηρίξουν αυτήν την δια βίου παιδεία και μάθηση και θα την κάνουν αποδεκτή από την κοινωνία. Όταν αναφερόμαστε σε κοινωνικοποίηση, πρέπει να αναφέρουμε πως εννοούμε την κατοχή του εκάστοτε κοινωνικόποποιημένου αγαθού από όλους τους πολίτες από όλους τους ανθρώπους. Αυτή η κοινωνικοποίηση που αναφερόμαστε συχνά είναι που θα επιφέρει την υπερβατική ποιότητα στην κοινωνία μας και την ποιότητα σε καθένα μας ξεχωριστά και επομένως ισχύ ατομική και αθροιστικά κοινωνική και εθνική. Εμείς εδώ, πέραν της πολιτικής της δημοκρατίας μιλάμε και έχουμε την πολιτική της κοινωνικοποίησης, που είναι δυο κοινωνικά μεγέθη άρρηκτα συνδεδεμένα.
Οργάνωση σε προσωπικό επίπεδο σημαίνει πρώτα από όλα την κατανόηση εκ μέρους των πολιτών της χρησιμότητας και του διαρκούς οφέλους που προκύπτει από αυτήν σε προσωπικό και αθροιστικά σε κοινωνικό επίπεδο. Χωρίς αυτήν την κατανόηση του διαρκούς οφέλους, ασύγκριτα μεγαλύτερου από το κόστος σε χρόνο και γενικότερα έξοδα, δεν πρόκειται να την αποδεχτεί και επιδιώξει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών, δηλαδή δεν πρόκειται να κοινωνικοποιηθεί. Οργάνωση σε προσωπικό επίπεδο σημαίνει η δυνατότητα πρόσβασης στις υποστηρικτικές υποδομές και η διάθεση απαιτούμενων πόρων για αυτό. Σημαίνει την ένταξη εκαστου πολίτη σε αυτήν την μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία στον κατάλληλο χρόνο κάθε φορα και με την κατάλληλη μαθησιακή διαδικασία που εξαρτάτε απο το το επίπεδο σχολικής του παιδείας και το επιπεδο γνωσιακής και νοιτικής του ορίμανσης. Σημαίνει την αποδοχή της ιεραρχίας χρήσιμων γνωστικών αντικειμένων και την αποδοχή αποκόμισης της χρήσιμης γνώσης από αυτά τα γνωστικά αντικείμενα. Σημαίνει την ορθολογική προσωπική ιεράρχηση βάση του διαθεσιμου χρόνου του, των προσωπικών και επαγγελαμτικών αναγκών του, των ενδιαφερόντων του, των ελλείψεων του και των προσωπικών και κοινωνικών στόχων και δράσεων του. Διαβάστε προσεκτικά την πρόταση μας ενστερνιστείτε την και στηρίξτε την, διότι αυτό που προτείνουμε και οργανώνουμε είναι αυτό που θα σας κάνει ικανούς να πραγματοποιήσετε στην ζωή σας τα εφικτά και αναγκαία, το ζην και ευ ζην και να μην σπαταλάτε τον χρόνο σας, την ενέργεια σας και τα χρήματα σας σε ανέφικτα και ανέφικτους στόχους και πόθους. Αν αποκτήστε αυτά που προτείνουμε διά της διά βίου παιδείας και μάθησης, θα μπορείτε να κάνετε σωστή και έγκαιρη πρόληψη, ίαση και θεραπεία, τα οικονομικά θα είναι πολύ καλά και τον αναγκαίο πλούτο θα τον αποκτήσετε, οι κοινωνικές σας σχέσεις θα είναι καλές, όπως και οργανωτικές και οι επικοινωνιακές ικανότητες σας. Θα μπορείτε να έχετε αυτογνωσία, ανθρωπογνωσία και κοσμογνωσία, ώστε να αντιλαμβάνεστε πολύ καλά το περιβάλλον σας, τοπικό και κοσμικό και να αλληλεπιδράτε ορθολογικά και εποικοδομητικά με αυτό. Θα έχετε σωστές και ωφέλιμες κοινωνικές και εθνικές δράσεις κοινού οφέλους και συμφέροντος. Μην λησμονούμε πως όπως όλο το ανθρώπινο σώμα μας χρειάζεται φροντίδα, ομοίως και ο εγκέφαλος μας. Όπως το μυϊκό μας σύστημα και γενικότερα το σώμα μας, αδυνατίζει, ατονεί και αρρωσταίνει επειδή δεν το τρέφουμε σωστά, δεν το γυμνάζουμε και δεν το προστατεύουμε από τοξίνες, μικρόβια και υπερβολικό χρόνιο στρές και άγχη, έτσι και ο εγκέφαλος μας ως μέρος τους σώματος, αδυνατίζει, ατονεί, αρρωσταίνει και στο τέλος καταλήγουμε νοητικά καθυστερημένοι και νευρολογικά άρρωστοι. Ο εγκέφαλος του ανθρώπου πέραν όλων αυτών χρειάζεται αρχικά για να εξελιχθεί και να μην μείνουμε νοητικά στερημένοι από μικρής ηλικίας, συνεχή εξάσκηση διά διαφορετικών και ποικίλων αλληλεπιδράσεων με το ευρύτερο και στενότερο περιβάλλον μας. Από βρεφικής και νηπιακής ηλικίας πρέπει να είμαστε συνεχώς σε βιωματικές, πρακτικές και μαθησιακές δράσεις και αλληλεπιδράσεις με το περιβάλλον μας, την οικογένεια, το σχολειό, την κοινότητα , γνωστοί και φίλοι μας και αυτό πρέπει να το κάνουμε για όλη μας την ζωή, αν θέλουμε ο εγκέφαλος μας και η νόηση μας να μην καταρρεύσουν και να μείνουμε ως τα βαθιά γηρατειά πνευματικά, νοητικά και γνωσιακά υγιείς και δυνατοί και όχι σακατεμένοι. Γνωρίζετε πως όλα αυτά είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα από την βιολογία, την ιατρική και τις νευροεπιστήμες.
Για να συμβάλουμε στην πραγματοποίηση όλων αυτών που αναφέραμε και αναλύουμε παρακάτω ιδρύουμε στην οικουμένη Ελλήνων και Φιλελλήνων οικονομικά προσβάσιμες από όλους ανεξαίρετα τους ενδιαφερόμενους σχολές παιδείας και αντίστοιχες ομάδες πρακτικών, δημιουργικών και ωφελίμων προσωπικά και κοινωνικά δράσεων σε κάθε κοινότητα εκάστου δήμου του δικτύου κοινοτήτων μας. Το σχολειό αυτό με όλες τις υποστηρικτικές δομές και υποδομές, από το οποιο θα μπορείτε να παίρνετε την διά βίου παιδιά και μάθηση εμείς εδώ το οργανώνουμε για να σας το φέρουμε στο σπίτι σας, στο σαλόνι σας, λαμβάνοντες οργανωτικά υπόψιν μας τον περιορισμένο χρόνο που πολλοί διαθέτουν, όπως και τα διαφορετικά επίπεδα μορφωτικού επιπεδου των πολιτών της κοινωνίας και τις διαφορετικές ηλικιακές κατηγοριες σε απόλυτα προσιτό κόστος. Απώτερος σκοπός μας είναι η συγκρότηση ενός σε όλους προσβάσιμου λαϊκού πανεπιστημίου στο οποίο θα συμμετέχει και η δημοσιά παιδεία δημιουργώντας εντός ενός από τα υπάρχοντα σχολεία, σε δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο και σε κοινωνικές σχολές στην ανώτερη εκπαίδευση ενός από τα πανεπιστήμια, σε κοινωνικές κυρίως σπουδές, ενος λαϊκού σχολείου και ενος λαϊκού πανεπιστημίου με διαδικτυακή ζωντανή φωνητική και εικονική αναμετάδοση από το επιλεγμένο σχολείο και πανεπιστήμιο, ειδικά διαμορφωμένων προγραμμάτων λαϊκών σπουδών και συγκρότηση βιντεοθήκης στο youtube.com των παραδόσεων, στα εκάστοτε διδασκόμενα μαθήματα και στην διδασκόμενη θεματολογία εκάστου μαθησιακού αντικειμένου. Δημιουργούμε μια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη ηλεκτρονικών βιβλίων στην οποια αρχικά καταχωρούμε επιλεγμένα βιβλία που στηρίζουν την γενική παιδεία και μάθηση σε χρήσιμα γνωστικά αντικείμενα, ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτήν την βιβλιοθήκη διά του ψηφιοποιημένου διαδικτυακού λαϊκού σχολειου πανεπιστημιου κοινωνικοποίησης της χρήσιμης γνώσης.
Έχοντας ως βασική μας αρχή την δημοκρατία συνυφασμένη με την κοινωνικοποίηση, επιδιώκουμε και στα θέματα παιδείας, εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης (γηράσκοντες αεί διδασκόμενοι, όπως είπε τότε ο Σωκράτης) να κοινωνικοποιήσουμε την παιδεία, την αρετή, την γνώση, επί πολλών χρήσιμων γνωστικών αντικειμένων, ώστε οι πολίτες να συγκροτηθούν με σύστημα και μέθοδο και με οργανωμένες σχετικές υποδομές από νηπιακής και παιδικής ηλικίας με τις αρετές, με υψηλή νόηση και ευρεία γνώση, λογικότητα, συνειδητότητα, διαίσθηση, ενόραση και διόραση, ώστε να γίνουνε όλα αυτά και οι δημιουργικές υλοποιήσεις τους κτήμα και ισχύ του κάθε πολίτη και αθροιστικά ισχύ και δημιουργικότητα της κοινωνίας. Μιλούν πολλοί σήμερα για την δια βίου παιδεία, εκπαίδευση και μάθηση, οι περισσότεροι δε αυτό το προωθούν στην συνεχόμενη επαγγελματική εκπαίδευση για απόκτηση επαγγελματικών γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Εμείς προωθούμε εδώ την γενική παιδεία, ώστε οι πολίτες να γίνουν πανεπιστήμονες με την έννοια ότι θα έχουν τις χρήσιμες γνώσεις, την πρακτική εξάσκηση και την βιωματική γνώση δια δημιουργικών δραστηριοτήτων και βιωμάτων σε μια σειρά από γνωστικά αντικείμενα γενικής παιδείας και ολιστικής αντίληψης του ατομικού, κοινωνικού και κοσμικού γίγνεσθαι. Να γίνουμε πανεπιστήμονες ώστε να αντιλαμβανόμαστε, να κατανοούμε, να επικοινωνούμε και na συνεργούμε εναρμονισμένοι στο ευρύτερο περιβάλλον μας που είναι πρωταρχικά το θείον, ο Θεός από τον οποίον εκπορεύονται και δημιουργήθηκαν τα πάντα, με το σύμπαν το οποίον είναι μια ενότητα και του οποίου είμαστε αδιαχώριστο κομμάτι όπως τα εξέφρασαν οι Έλληνες πρόγονοι μας με το, τα πάντα είναι ένα και εκ του ενός τα πάντα . Να αντιλαμβανόμαστε, να κατανοούμε, να επικοινωνούμε και συνεργούμε εναρμονισμένοι με τον πλανήτη του οποίου είμαστε πολίτες, την χώρα μας την Ελλάδα, την κοινότητα στην οποία διαβιούμε, τους συνανθρώπους μας και τον εαυτόν μας δια του γνώθι σε αυτόν, δηλαδή με το να τον γνωρίζουμε.
Κατά την πολύχρονη κοστοφόρα φοίτηση στα σχολεία, την μοναδική αυτή περίοδο και ευκαιρία στην ζωή για απόκτηση αυτής της γενικής παιδείας, πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, όχι μόνο για την αφομοίωση και εμπέδωση της σχολικής γνώσης, αλλά και οι προϋποθέσεις για την δια βίου παιδεία και μάθηση. Ο μαθητής πρέπει να πειστεί για την χρησιμότητα της γνώσης και της νοητικής του εξέλιξης, για την χρησιμότητα της αρετής και να να εκπαιδευτεί να αποστρέφεται την κακία και την αεργία. Η σχολική γνώση πρέπει να είναι δομημένη και να παρέχεται κατά προτεραιότητα χρησιμότητας στην ζωή του μαθητή και πολίτη αργότερα. Στο σχολειό ο μαθητής πρώτα πρέπει να μάθει και να εμπεδώσει ιεραρχημένα την χρήσιμη γνώση, αυτή δηλαδή που χρειάζεται καθημερινά και συχνά, ώστε να είναι αποτελεσματικός και λειτουργικός στο εκάστοτε περιβάλλον διαβίωσης του. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιλέγονται όχι μόνο με κριτήρια την γνώση σε όλα τα σχετικά με το αντικείμενο τους, αλλά και με κριτήρια την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους και τις διδακτικές τους ικανότητες. Οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί εκτος των μαθημάτων που θα διδάσκουν, πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και καταρτισμένοι στις επιστήμες της παιδαγωγικής, της ψυχολογίας, της βιολογίας, της ρητορικής και επικοινωνιακής, της γνωσιολογίας και μνημονικής και να γνωρίζουν θεωρητικά και πρακτικά το παιδί στις φάσεις τη εξέλιξης του, βιολογικές, ψυχολογικές, νοητικές και πρέπει να κατέχουν άριστα την διδακτική μέθοδο και την άριστα την επικοινωνία με τους μαθητές στις διαφορετικές εξελικτικές τους φάσεις. Το σχολειό πρέπει να είναι τόπος ειρηνικής συνύπαρξης, φιλίας, συνεργασίας και αλληλεγγύης.
Είδατε τι κάνουν τα ΜΜΓΕ Μέσα Μαζικής Γενοκτονίας Εγκεφάλων της εξουσιολαγνείας, και της έντεχνης χειραγώγησης; Χειραγωγούν, δεν σου δίνουν επαρκώς ολιστική πληροφόρηση, ούτε επαρκή γνωστική ωρίμανση. Και όμως αυτή η τεχνολογία, του διαδικτύου, των ΜΜΕ, των πληροφοριακών συστημάτων, των smartphnes και labtobs θα μπορούσε κατάλληλα χρησιμοποιούμενη να μας αντισταθμίσει την έλλειψη χρόνου, την έλλειψη οικονομικών μέσων, την έλλειψη χώρου και να μας βοηθήσει να γίνουμε η κοινωνία της δια βίου μάθησης για να μπορούμε να ισχυριστούμε πως γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι κατά τον Σωκράτη. Είδατε τι κάνει η ελλιπής νοητική, ηθική και η ελλειμματική γνωστική ωρίμανση μας; Μας καθιστούν ανεπαρκείς και στις αντιλήψεις και στις κρίσεις και τις δράσεις μας. Με ελλειμματική ορθή και ολιστική σφαιρική πληροφόρηση, με ελλειμματική γνώση και ενίοτε αδρανή νόηση δεν επιτυγχάνουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα, δεν αποφεύγουμε ζημιές και καταρρεύσεις, δεν προβλέπομαι και δεν προνοούμε επαρκώς και επομένως δεν αποτρέπομαι εγκαίρως και επαρκώς ζημιές και καταστροφές. Για αυτόν τον λόγο προτείνω να δημιουργήσουμε μηχανισμούς διάχυσης γνώσης και νοητικής ωρίμανσης στην κοινωνία και κοινωνικοποίηση της γνώσης και της ολιστικής πληροφόρησης. Προτείνω την δημιουργία ενός λαϊκού σχολείου αν θέλετε πέστε το λαϊκού πανεπιστημίου πολύ φθηνού, ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτό, για να ενεργοποιήσουμε σε αυτό το νοητικό μας, να ωριμάσουμε γνωστικά σε και να αποκτήσουμε ικανότητες και δεξιότητες χρήσιμες στον καθένα μας στην καθημερινή, προσωπική, οικογενειακή, επαγγελματική και κοινωνική ζωή του.
Εδώ στις σχολές παιδείας, δια βίου μάθησης και αριστείας της οικουμενικής Ένωσης Ελλήνων και Φιλελλήνων, επιδιώκουμε να συγκροτήσουμε μηχανισμούς παιδείας και δια βίου μάθησης, ώστε να κοινωνικοποιήσουμε την χρήσιμη γνώση επί πολλών χρήσιμων γνωστικών αντικειμένων, που μπορείτε να δείτε στους επιμέρους φακέλους αυτού εδώ του καταλόγου, δηλαδή να την κάνουμε κτήμα του κάθε πολίτη, του κάθε μέλους της κοινωνίας. Να το έχουμε υπόψιν μας, πως η γνώση και η νόηση είναι ισχύς, είναι ισχύς του κάθε πολίτη που τα έχει και είναι αθροιστικά ισχύς μιας κοινωνίας με γνωστικά και νοητικά ώριμους πολίτες. Δια τούτο επιδιώκουμε με κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, διδακτέας ύλης και γνωστικών αντικειμένων, να κοινωνικοποιήσουμε υψηλές νοητικές και γνωστικές ικανότητες, δηλαδή επιδιώκουμε να εξελιχθούν πνευματικά, νοητικά, γνωστικά οι πολίτες, ώστε να αποτελέσουμε μια υψηλά νοήμονα και μορφωμένη κοινωνία. Μια κοινωνία με υψηλό δείκτη γνωστικής και νοητικής ωρίμανσης, όπως και κάθε πολίτης με αυτά τα προτερήματα, θα τα υλοποιήσουν στις καθημερινές δράσεις τους (οικογενειακές, διαπροσωπικές, πολιτικές, οικονομικές, επιστημονικές, επιχειρηματικές και κοινωνικές) ως ποιοτικές δράσεις και αποτελέσματα και με τον χρόνο θα εξελίξουν και θα δομήσουν μια κοινωνία υψηλής ποιότητας, οργανωτικότητας και ανταγωνιστικότητας, αρίστων δημοκρατικών θεσμών και υψηλών ποιοτικών δράσεων εκάστου πολίτη και της σύνολης κοινωνίας.
Δεν νοείται αυτόνομη και προοδευτική πολιτεία, δεν υπάρχει δημοκρατία, δίχως παιδεία που να εξασφαλίζει την συνέχεια της. Πέρα από την παιδευτική λειτουργία που έχει η ίδια η συμμετοχή στους δημοκρατικούς θεσμούς, οραματιζόμαστε ένα σύστημα παιδείας που θα παράγει ανθρώπους λεύτερους στο νου, μυαλά ανοικτά και λειτουργικά, δημοκρατικούς αριστοτελικούς πολίτες, έτοιμους να κυβερνήσουν και να κυβερνηθούν, όχι πειθήνιους υπηκόους και άβουλα ενεργούμενα. Το δημοκρατικό-αντιαυταρχικό σχολείο που καλλιεργεί τον σεβασμό στη διαφορά και τις οικουμενικές αξίες, που προάγει την κουλτούρα του διαλόγου και της πολυπολιτισμικότητας, τον συνταγματικό πατριωτισμό, τη συλλογική ταυτότητα ως αλληλεπίδραση του ελληνικού με το οικουμενικό, ενώ ταυτόχρονα προβάλλει τις ιδιαιτερότητες κάθε τοπικής περιοχής και πολιτισμικής ομάδας. Την αντικατάσταση της παθητικής αποστήθισης από μεθόδους ενεργητικής εκμάθησης που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του μαθητή. Το δικό μας σύστημα παιδείας θα προωθεί τη δημιουργικότητα και την αγάπη για τη μάθηση, ενώ θα εχθρεύεται την αποστήθιση, αλλά θα καλλιεργεί την μνήμη. Θα οικοδομεί την κριτική σκέψη και θ’ αποφεύγει τις από καθέδρας αυθεντίες. Θα προάγει τα ελληνικά γράμματα, δίχως προγονοπληξία, χωρίς ανόητο στόμφο. Ένα σύστημα χωρίς αυταρχισμό στη δομή του, που θα διδάσκει στην πράξη τις αρχές της δημοκρατίας και θα βγάζει ανθρώπους κοινωνικούς και μορφωμένους, με τα δεδομένα και τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Που θα προάγει την αριστεία, μαζί με τη συνεργατικότητα, δίχως το άγχος του ανταγωνισμού που σήμερα φορτώνουμε στα παιδιά μας, από τις πιο τρυφερές τους ηλικίες. Θα διδάσκει τις επιστήμες με τρόπο που να εμβαθύνει στην ουσία τους και στην κατανόηση των βασικών τους αρχών και εννοιών, αφήνοντας κατά μέρος τις υπερβολικές λεπτομέρειες, που μπορεί πια κανείς ν’ ανακαλέσει με το πάτημα μερικών πλήκτρων στον υπολογιστή.
Οι άριστοι θα βοηθούν και τους υπόλοιπους ν’ αριστεύουν ως ομάδα κι όχι ως μεμονωμένα άτομα μόνο. Τα παιδιά θα μάθουν ότι ο καθένας έχει το δικό του χάρισμα και τα δικά του χαρίσματα, που αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να γίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την ομάδα του και θα βοηθούνται ν’ ανακαλύψουν τις δικές τους ιδιαίτερες ικανότητες. Οι σχολές παιδείας σε συνδυασμό με τις ομάδες δράσεων της Ένωσης Ελλήνων στοχεύουν στην αρετή, στην γνωστική πληρότητα επί των ουσιωδών και θεμελιακών πολλών χρήσιμων γνωστικών αντικειμένων και στην αριστεία των πολιτών μελών και της ευρύτερης κοινωνίας, στοχεύουν να βοηθήσουν τον μέσο όρο των πολιτών να προσεγγίζουν αυτούς τους τρεις ιδανικούς στόχους, που καθιστούν τον πολίτη άνθρωπο νοήμονα και ενάρετο, αλληλέγγυο, ενεργό, ελεύθερο, δίκαιο, δημιουργικό, παραγωγό γνώσης και πολιτισμού, αρμονίας και κάλλους. Επιδιώκουμε να επιτελέσουμε έργον παιδείας των πολιτών μελών μας και να συμβάλουμε στην λαϊκή παιδεία και παραγωγή αποτελεσμάτων πολιτισμού στην Ελλάδα και στον πλανητικό Ελληνισμό, σε πολλαπλά χρήσιμα γνωστικά αντικείμενα. Επιδιώκουμε να παράγουμε παιδεία αρετής και ήθους, παιδεία η οποία συντελεί σε υψηλές νοητικές επιδόσεις και υψηλές δημιουργικές ικανότητες των πολιτών και υψηλές αντιληπτικές, αναλυτικές, συνθετικές, και κριτικές ικανότητες, δια της παιδείας επί πολλαπλών γνωστικών αντικειμένων και δια ομάδων δράσεων σε πολλούς χρήσιμους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
ΓΝΩΡΊΖΟΥΜΕ από τα σχολεία που πήραμε παιδεία και εκπαίδευση και την καθημερινή εμπειρία, ότι για να λύσουμε ένα πρόβλημα, πρέπει να έχουμε τα ελάχιστα δεδομένα, δια του συνδυασμού των οποίων οδηγούμαστε σε λύση του προβλήματος, δια λογικών σκέψεων και λογικής διαδικασίας. Αυτά τα ελάχιστα θεμελιακά δεδομένα, τα ουσιώδη, του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου και πολλών γνωστικών αντικειμένων, οφείλουμε να διδάξουμε και να διδαχτούμε, όπως επίσης και την εξάσκηση των λειτουργιών της νόησης, των κανόνων της λογικής σκέψης και της διαίσθησης. Δια της μεθόδου αυτής θα αποκτήσουμε τις θεμελιώδεις γνώσεις κλειδιά επί πολλών γνωστικών αντικειμένων, υψηλή αντίληψη, αναλυτική και συνθετική λογική σκέψη και θα καταστούμε παραγωγοί γνώσης και όχι προγραμματιζόμενοι και χειραγωγήσιμοι άνθρωποι. Η επιδίωξη της αριστείας των πολιτών, οφείλει να είναι στόχος της αγωγής τους από προσχολικής ηλικίας και στόχος της σχολικής τους παιδείας και εκπαίδευσης, οφείλει να είναι στόχος της κοινωνίας και αξία του αξιακού της συστήματος.
Όσοι εκ των αναγνωστών βούλονται, ενδιαφέρονται και διαθέτουν επαρκείς γνώσεις και μέθοδο διδασκαλίας επί των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, που αναγράφονται στην εκάστοτε σελίδα σχολείο μπορούν να καταχωρούν σχετικά με την θεματολογία κείμενα, ποιοτικού και ουσιώδους περιεχομένου. Μια και οι ενδιαφερόμενοι για μάθηση και παιδεία θα προέρχονται από όλες τις ηλικίες και θα είναι διαφορετικού γνωστικού επιπέδου εκπαίδευσης και ικανοτήτων, οφείλουμε να δομήσουμε το προσφερόμενο γνωστικό υλικό και τις διδακτικές μεθόδους κατά τρόπον που να ανταποκρίνεται σε αυτές τις ηλικιακές και γνωστικές διάφορες. Το γνωστικό υλικό της εκάστοτε θεματολογίας στην σχετική σελίδα σχολειό, να το δομήσουμε και κατανέμουμε αρχικά σε 6 επίπεδα γνωστικού περιεχομένου και ποιότητας. 1.Επίπεδο:Για επιπέδου γραμματικών γνώσεων Δημοτικού και Γυμνασίου. 2. Επίπεδο: Για επιπέδου γραμματικών γνώσεων Λυκείου. 3.Επίπεδο:Για γραμματικού επιπέδου Λυκείου και επαγγελματικών σχολών. 4.Επίπεδο: Για γραμματικών γνώσεων ανωτέρων σχολών.5. Επίπεδο:Για γραμματικών γνώσεων επιπέδου ανωτάτων σχολών.6. Επίπεδο:Για γραμματικών γνώσεων εξειδίκευσης επί των εκάστοτε γνωστικών αντικειμένων.
Η συμμετοχή είναι προαιρετική και χωρίς πληρωμή, καθότι λείπουν οι οικονομικοί πόροι. Η χρηματική αποζημίωση θα έρθει μετά από τις εισφορές των διδασκομένων, στους οποίους αυτοί που θα συγκροτήσουν τις σχολές και τη ύλη θα διδάσκουν, αφού βέβαια έχουν και τις προϋποθέσεις για αυτό. Οι ενδιαφερόμενοι να συμβάλουν θα συνεισφέρουν αχρημάτιστα, υπηρετώντας την ιδέα και το κοινωνικό σύνολο που θα καρπούνται αυτών των γνώσεων. Πολίτες που έχουν γνώση από εκπαίδευση και εμπειρία επί των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων που θέλουμε να διδάξουμε και να διδαχτούμε, να συγκροτήσουν ομάδες δασκάλων και να δημιουργήσουν το διδακτέο υλικό του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου των επιμέρους σχολών και να διδάξουν αυτό στους ενδιαφερόμενους μαθητές πολίτες. Αιέν αριστεύειν, στόχευε την αριστεία πάντα, επειδή η ποιότητα μας ως άτομο και ως κοινωνία και η ποιότητα των δράσεων και υλοποιήσεων μας, από αυτήν την αριστεία εξαρτώνται.
One thought on “ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΡΕΤΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ”