Εκκλησιες του Δήμου, Η Απολλώνια Αδελφότης

Γ. Κοντογιώργης – Το Ελληνικό Κοσμοσύστημα και η επικαιρότητά

«Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ μας το λέει:
Όταν είναι στο μεταίχμιο για τη μετάβαση στην οικουμένη, μας λέει αυτό το πολύ ενδιαφέρον…
Ποιος, λέει, έξω απ΄τη πόλη και τα όρια της πόλης αν φτιάξουμε ένα μεγάλο Κράτος, θα μπορέσει να έχει τη στεντόρεια φωνή,
-[λόγ. < αρχ. Στεντόρειος από το όν. του Στέντορα στην Ιλιάδα που είχε πολύ δυνατή φωνή· λόγ. στεντόρει(ος) -ως]- να ακούγεται στο συγκεντρωμένο πλήθος και πού θα συγκεντρωθεί ένα μεγάλο πλήθος;….
Αυτό βέβαια, έγινε ένα μεγάλο ζήτημα το οποίο κατατρέχει, με όρους αντιδραστικούς και όχι απλώς άγνοιας, τη νεότερη διανόηση. Που η νεότερη διανόηση ορίζει τη Δημοκρατία ως προ/νεοτερική, δηλαδή παλαιού τύπου, που δεν αξίζει τον κόπο να τη ζήσουμε εμείς και ότι είναι κατώτερη της δικής μας Δημοκρατίας, διότι δεν μπορούμε να την εφαρμόσουμε στις μέρες μας λέει, και εν πάση περιπτώσει η Ελευθερία των νεοτέρων είναι ανώτερη από την Ελευθερία των Αρχαίων. (μικρή παύση)… Είναι τραγικό αυτό που λένε! Και γιατί είναι τραγικό; Διότι το ερώτημα δεν είναι να ξανά στήσουμε τη Δημοκρατία των Αθηναίων. Εκείνη είναι η εφαρμογή της Δημοκρατικής Αρχής στην μικρή κλίμακα της πόλης, με τις συνθήκες τις επικοινωνιακές της Εποχής. Έπρεπε τότε να είναι λίγοι για να μαζεύονται στη Πνύκα και να συναποφασίζουν. Το ζητούμενο είναι να σκεφτούμε το «γιατί» της Δημοκρατίας, την «ουσία» της Δημοκρατίας, τον «σκοπό» της Δημοκρατίας, τους «θεσμούς» της Δημοκρατίας και να δούμε εάν η Δημοκρατία και όχι το πώς θα την πραγματοποιήσουμε, υπάρχει η δυνατότητα να εφαρμοστεί σήμερα αλλά και αν την θέλουμε. Θα διαπιστώσουμε ότι ΔΕΝ την θέλουμε. Κανείς δεν διαδηλώνει για αυτήν. Βγαίνουν και λένε διάφορες ανοησίες, ορισμένοι, αναπαράγοντας όλη την ιδεολογία της νεότερης εποχής, του Διαφωτισμού περί…άμεσης και έμμεσης Δημοκρατίας, ως εάν δηλαδή, ένα σύστημα που είναι ένα «πράγμα» όπως ένας άνθρωπος είναι ή δεν είναι. Είναι άμεσος ή έμμεσος…Γίνεται ο άνθρωπος να είναι άμεσος ή έμμεσος; Ή είναι ή δεν είναι. Η καρέκλα είναι έμμεση; Λοιπόν γιατί το σύστημα να είναι έμμεσο; Υπάρχει έμμεσος τρόπος να λέμε τα πράγματα, αλλά τα πράγματα είναι ή δεν είναι αυτό που ορίζουμε.
Άρα λοιπόν, αν μπούμε σ΄αυτή την προβληματική, θα διαπιστώσουμε ότι απλός, η Δημοκρατία δεν μας πάει. Δεν τη ζούμε ως αξιακό σύστημα τη Δημοκρατία για να την αξιώσουμε! Γιατί είμαστε στο βρεφικό στάδιο της επόμενης εξέλιξης. Και βεβαίως στο πλαίσιο αυτό, το ερώτημα που γεννιέται είναι το «πότε θα συμβεί». Αυτό λοιπόν μας το απαντά, μας το λέει ο Ελληνικός κόσμος!»

Ειδικότερα, το τι μας διδάσκει ο ελληνικός κόσμος και τι από αυτά γνωρίζουμε σήμερα, θα τα ακούσετε από τον καθηγητή στο παρακάτω βίντεο/ομιλία του. Και επιμένω πολύ σ΄ αυτή την ομιλία του διότι είναι κάτι πάρα πάνω από διαφωτιστική! Ε.Ξ.
Γ. Κοντογιώργης – Το Ελληνικό Κοσμοσύστημα και η επικαιρότητά του – 15.11.2015

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s