Η διατροφή επηρεάζει το άγχος μας

Το άγχος παιδεύει όλο και περισσότερους στην εποχή μας. Παρ΄ότι η ζωή έχει διευκολυνθεί πολύ χάρη στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, εν τούτοις γίνεται αυτή όλο και πιο αγχωτική και είναι πολλοί οι φίλοι και οι φίλες που καταφεύγουν σε χάπια ηρεμιστικά για να την αντέξουν.

Συγχρόνως, οι περισσότεροι, καπνίζουν, καταναλώνουν πολλά αναψυκτικά και έτοιμα φαγητά και ζουν μια καθιστική ζωή με ελάχιστη ή καθόλου άσκηση.   

Και όμως ο τρόπος ζωής μας έχει μεγάλη ευθύνη για το άγχος μας, όσο και αν οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν.

Η άσκηση, καταναλώνει τις ορμόνες του στρες, βοηθάει την έκκριση ορμονών και
χημικών ουσιών που χαρίζουν ευεξία και χαρά, ενώ η σωστή διατροφή βοηθάει πολύ την εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών οξυγόνου. Των μορίων αυτών που δημιουργούνται από το στρες και καταστρέφουν τα κύτταρά μας οδηγώντας μας σε νοσήματα.

Πρόσφατα όμως, ερευνητές διαπίστωσαν, ότι η διατροφή μας έχει σχέση με το άγχος μας και με την κατάθλιψη,  μέσω της επίδρασης που έχει η διατροφή στον μικροβιακό πληθυσμό του εντέρου. Η σωστή αναλογία ωφελίμων και μη μικροβίων, όπως σε παλαιότερα άρθρα μου σας έχω εξηγήσει, είναι σημαντικός παράγοντας υγείας, γιατί διατηρεί σε καλή κατάσταση τον βλεννογόνο του εντέρου, μέσω του οποίου περνούν τα θρεπτικά συστατικά της τροφής από το έντερο στο αίμα μας, για να μεταφερθούν με αυτό σε όλα τα κύτταρα του σώματός μας.

Ερευνητές όμως πρόσφατα διαπίστωσαν ότι αυτά τα μικρόβια είναι υπεύθυνα όχι μόνον για τη σωματική μας υγεία αλλά για την ψυχική… Συνιστούν μάλιστα την σωστή διατροφή και τα προβιοτικά, σαν συμπληρωματικά θεραπευτικά μέτρα στην κλασική αντιμετώπιση με ψυχοθεραπεία του άγχους και της κατάθλιψης.

Προσέξτε λοιπόν τη διατροφή σας φίλες και φίλοι μου. Η πολλή ζάχαρη και τα υποκατάστατά της που κρύβονται σε πολλά από τα γλυκά του ζαχαροπλαστείου και στα περισσότερα από τα αναψυκτικά, δυστυχώς, διαταράσσουν τον μικροβιακό πληθυσμό του εντέρου σας. 

Ιδιαίτερα πρέπει να αποφεύγετε τις γλυκές τροφές και τα αναψυκτικά που λένε ότι Δεν περιέχουν ζάχαρη (zero), γιατί σε αυτά η γλυκύτητα προέρχεται από χημικές ουσίες πολύ πιο καταστροφικές για την υγεία από την ίδια τη ζάχαρη… Η στέβια, η γλυκαντική ουσία που πρόσφατα έχει ανακαλυφθεί, είναι βέβαια υγιεινή, τα διάφορα προϊόντα που την περιέχουν όμως, γράφουν «με στέβια» και όχι «μόνον με στέβια», όπως θα προσέξετε. Αυτό σημαίνει, ότι μπορεί να περιέχουν στέβια, αλλά συγχρόνως περιέχουν και άλλες γλυκαντικές ουσίες, πολύ πιο φθηνές από την στέβια για να πετύχουν τη γλυκύτητα που επιθυμούν στο προϊόν τους. Μην μπαίνετε, λοιπόν, στην παγίδα τους.

Αυξήστε τα λαχανικά, τις ωμές σαλάτες, τα όσπρια, τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς στη διατροφή σας. Προτιμήστε τα αποξηραμένα φρούτα για γλυκό (βερίκοκα,  δαμάσκηνα κ.λπ). Βουτήξτε τα μέσα σε λιωμένη σοκολάτα με 75% κακάο και αφήστε τα να κρυώσουν. Θα έχετε έτσι, ένα πολύ υγιεινό γλύκισμα για τα ώρες που χρειάζεστε κάτι γλυκό.

Μην το παραβλέπετε. Η σωστή διατροφή θα μειώσει σιγά-σιγά το άγχος σας. Δοκιμάστε να αλλάξετε την διατροφή σας και να ασκηθείτε, αν θέλετε να μειώσετε τα ηρεμιστικά σας χάπια.

Με αγάπη

https://lenahealth.blogspot.com/2018/10/blog-post_11.html

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Η διατροφή επηρεάζει το άγχος μας

  1. Για την σημασία που έχει η γυμναστική για την υγεία μας έχουμε μιλήσει πολλές φορές. Σας έχω πει επανειλημμένα σε αναρτήσεις μου ότι κάθε είδους άσκηση μειώνοντας τις ορμόνες του στρες ωφελεί την υγεία και πρέπει όλοι να προσπαθούν με κάποιο τρόπο να ασκούν το σώμα τους, σε όποια ηλικία και αν βρίσκονται.

    Σήμερα θα σας πω τα νεότερα ερευνητικά αποτελέσματα της άσκησης για την πρόληψη της καρδιακής ανεπάρκειας, μιας
    νόσου που απαντάται συχνά στην τρίτη ηλικία και χαλάει τη ζωή μας με συμπτώματα όπως κούραση, δύσπνοια, οιδήματα κ.λπ

    Φαίνεται ότι οποιασδήποτε αιτιολογίας και αν είναι η καρδιακή ανεπάρκεια (αν έχει προκύψει αυτή από κάποιο έμφραγμα δηλαδή ή όχι) μπορεί να την αποφύγει κάποιος με την άσκηση. Πρόσφατη έρευνα που έγινε σε μεγάλο αριθμό γυναικών έδειξε ότι κάθε προσθήκη μέσα στην ημέρα κάποιας δραστηριότητας διάρκειας 30-45 λεπτά μειώνει κατά 9% την εμφάνιση της καρδιακής ανεπάρκειας.

    Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η δραστηριότητα αυτή δεν είναι ανάγκη να είναι κοπιαστική γυμναστική, αλλά έστω και απλό περπάτημα. Σημασία δεν έχει το είδος της δραστηριότητας αλλά η διάρκειά της, όπως επισημαίνουν.

    Χρειάζεται λοιπόν να είναι ενημερωμένοι οι μεσήλικες κυρίως, γιατί είναι αυτοί που λόγω του τρόπου της ζωής τους δεν ασκούνται αρκετά και δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι πόσο σημαντική είναι η άσκηση για την υπόλοιπη ζωή τους. Έρευνες έχουν δείξει πως αν στη μέση ηλικία κάποιοι προσθέσουν ένα απλό περπάτημα για 30 λεπτά πέντε φορές την εβδομάδα, ακόμη και αν δεν έχουν ασκηθεί παλαιότερα στη ζωή τους, θα έχουν μειώσει την πιθανότητα να εμφανίσουν καρδιακή ανεπάρκεια μέσα σε μία εξαετία κατά 23%. Ποσοστό καθόλου ευκαταφρόνητο.

    Προσπαθήστε λοιπόν φίλες και φίλοι της μέσης ηλικίας, να αφήνετε την καρέκλα σας συχνά, γιατί σας γερνάει… Βγείτε έξω και περπατήστε συχνά, κολυμπήστε, ή ασχοληθείτε με οποιαδήποτε δραστηριότητα σας αρέσει. Ένα απλό μισής ώρας περπάτημα, πάντως, που είναι εύκολο για τον καθένα, δεν πρέπει να λείπει από το ημερήσιο πρόγραμμα κανενός μεσήλικα, αν θέλει να προστατέψει την υγεία του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s