ΔΙΚΑΙΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Του Δρ. Νίκου Γεωργαντζά* Οι δ’ εν ταις ευποροίαις, αν η πολιτεία διδώ την υπεροχήν, υβρίζειν ζητούσι και πλεονεκτείν΄Οταν η πολιτεία δίνει την υπεροχή στην κυρίαρχο τάξι, η τελευταία επιζητεί να υβρίζει και να πλεονεκτεί Αριστοτέλους Πολιτικά (1307α, 19-20)

Η έννοιες του δικαιου και της δικαιοσύνης είναι συνυφασμένες με τις έννοιες της αρετής, του ήθους, της ηθικής και των νομων, εθιμικών και νομοθετημένων. Είναι επίσης συνυφασμένες με το θεσμικό τρόπο που νομοθετούνται και με τον θεσμικό τρόπο που κατανέμεται δίκαιον και δικαιοσύνη στην εκάστοτε κοινωνία, στις οποιες όλες αυτές οι έννοιες, οι πρακτικές και οι σχετικοί θεσμοί δεν είναι οι ίδιοι.

Το Σύνταγμα, ως το κοινωνικό συμβόλαιο και τους νόμους στο αστικό, το δημόσιο, το ποινικό, το φορολογικό, το προνοιακό και λοιπά δικαια, πρέπει να το ανασυγκρότηση η κοινωνία των πολιτών, με γνώμονα το ελληνικό αξιακό σύστημα, την απλότητα και περιεκτικότητα των νομων, την απόδοση πραγματικής αληθούς δικαιοσύνης, με γνώμονα το κοινωνικό, εθνικό και ατομικό συμφέρον, την κοινωνική και ατομική αρμονία, την κοινωνική αλληλεγγύη, την οικονομική ανάπτυξη και αφθονία, την ατομική, πολιτική, κοινωνική και οικονομική ελευθερια. Οι εκκλήσεις του Δήμου η των πολιτών συγκροτούν ομάδες εξ αυτών διά να επιτελέσουν αυτό το έργο του καθορισμού του νομικού δικαιου και της απονομής της δικαιοσύνης, διά ενός δημοσιου εποικοδομητικού διαλογου, ώστε το αποτέλεσμα να είναι μια πλειοψηφική συναπόφαση στις εκκλησιες των πολιτών.

Την δικαιοσύνη πρέπει να την απονέμει η κοινωνία διά κοινωνικών δικαστικών θεσμών, εξώδικα και πρωτοβάθμια και οι δικαστές των ανωτέρων ορκωτών δικαστηρίων να είναι εκλεγμένοι από τον λαό, να είναι ανακλητοί, να λογοδοτούν στον λαό και να τηρούν πλήρη διαφάνεια, να είναι έντιμοι, δίκαιοι και νομομαθείς.

Το σώμα των ενόρκων κληρωτών πολιτών. Ορκίζονται στους συμπολίτες τους ότι θα αποφασίσουν σύμφωνα με το αίσθημσ δικαιοσύνης που υπάρχει μέσα στην συνείδησή μας που είναι ότι το καλύτερο, γιατί προκαλεί την έκκριση της ορμόνης της ευτυχίας (σεροτονίνης) μέσα στον εγκέφαλό μας. Έτσι λοιπόν, οι ένορκοι κληρωτοί, έξω από σκοπιμότητες, χρηματισμούς, (δεν έρχονται σε επαφή με κανένα),αφού παρακολουθήσουν την δίκη που διεξάγεται από τους νομικούς, αποσύρονται και με μυστική ψηφοφορία αποφασίζουν.Μην νομίσετε ότι είναι υποχρεωμένοι ν’αποφασίσουν σύμφωνα με τους νόμους. Αυτοί μπορεί ν’αποφασίσουν ακόμα και να μην εφαρμόσουν κάποιο νόμο, αν θεωρήσουν ότι θα αδικηθεί ο κατηγορούμενος. Ακόμη, μπορεί και να συμπληρώσουν κάποιο κενό της νομοθεσίας Βλέπετε, στην Δημοκρατία, το ανώτατο αξίωμα, είναι το αξίωμα του πολίτη. Να πούμε κάτι και για τις ποινές. Φαντασθείτε ένα περιβάλλον όπου ο κάθε πολίτης συναγωνίζεται να είναι ο καλύτερος.Οι ποινές λοιπόν είναι μικρές, μία ημέρα, δύο, έστω πέντε μέρες, γιατί είναι η ποινή μια προσβολή απέναντι στην προσωπικότητα του πολίτη και αυτό είναι το πιό σοβαρό που μετράειΒέβαια, υπάρχουν και εγκλήματα που επισύρουν μεγάλες ποινές, όπως φόνος, κακοποίηση παιδιού, ηλικιωμένου κλπ. Επίσης η επανάληψη αδικήματος από τον ίδιο κατηγορούμενο που δείχνει ότι έχει χάσει την αίσθηση του μέτρου και έχει αποθρασυνθεί. Θα ήταν παράλειψη να μην τονίσουμε ότι όλες οι δίκες κρατούν οκτώ εργάσιμες ώρες διότι ο καθένας πρέπει να φροντίζει στον χρόνο που διαθέτει να πει τα σπουδαία και τα ζουμερά: Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος και οι ένορκοι και οι δικαστές στοιχίζουν τα μεροκάματά τους…

Στην Δημοκρατία υπάρχουν πέντε ανεξάρτητες εξουσίες και οι εγγυητές του συντάγματος.
1)Η εκτελεστική, 2)Η νομοθετική, 3)Η δικαστική, 4)Ο Δημοκρατικός Έλεγχος (περιλαμβάνει και τις διωκτικές αρχές), 5)Η εθνική νομισματική αρχή και ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ-ΟΠΛΙΤΕΣ, ΕΓΓΥΗΤΕΣ του σντάγματος και της ακεραιότητος της χώρας. Γιά την δικαστική εξουσία λοιπόν, γίνονται δικαστικές εκλογές κάθε έξη χρόνια και οι πολίτες εκλέγουν τους δικαστές ΟΛΩΝ των βαθμίδων. Οι υποψήφιοι δικαστικοί, είναι πτυχιούχοι νομικής, διεξάγουν προεκλογική εκστρατεία και ψηφίζονται από μία και μοναδική λίστα στην οποία αναφέρονται τα ονόματά τους, χωρίς κομματικές επισημάνσεις. Τέλος, να πούμε ότι οι πολίτες με συλλογή αριθμού υπογραφών έχουν την δυνατότητα, τοπικά ή πανεθνικά να ανακαλέσουν δικαστές από το αξίωμά τους, αν διαπιστώσουν ότι κάτι δεν πάει καλά. Τις τελικές αποφάσεις, τις παίρνουν βέβαια οι ένορκοι=κληρωτοί πολίτες.
Οι ένορκοι ακούνε όλη την διαδικασία που γίνεται υπό την διεύθυνση των δικαστών και αποφασίζουν σύμφωνα με το περί δικαίου αίσθημά τους γιά το αθώος ή ένοχος ή γιά το ποιός έχει δίκιο. Οι δικαστές κατόπιν επιβάλλουν τις ποινές σύμφωνα με το νόμο.

ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ – ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΨΥΧΗΣ Οι νόμοι που διέπουν τις ανθρώπινες ψυχές είναι τρεις :

– Θείος Νόμος :Τον γνωρίζει ο Νους και τοποθετήθηκε από αυτόν μέσα στις νοήσεις των λογικώνψυχών και ανακαλύπτεται μέσα από την αλήθεια των εσωτερικών τους συλλήψεων. Ο νους λοιπόν μέσα στην σιωπή του ξεδιπλώνει και δίνει στην ψυχή τον θείο νόμοκαι, στρέφοντας το βλέμμα προς τις εντός του εαυτού του νοερές συλλήψεις, τον αναγνωρίζει εν τέλει αποτυπωμένο μέσα στην ψυχή προαιωνίως. Ο θείος νόμος είναι τροφή για την ψυχή όπως οι υλικές τροφές είναι για το σώμα. Οι ακάθαρτες ψυχές αγνοούν τον θείο νόμο.Ο θείος νόμος δεν μεταβάλλεται από τις συγκυρίες της τύχης διότι είναι ανώτεροςτης και ισχυρότερος από κάθε δύναμη. Δεν μπορεί να τον υπερβεί κανείς, ούτε και να τον περιφρονήσει μιας και ο άνθρωπος δεν έχει τίποτα που να είναι υπεράνω του νόμου αυτού.
– Νόμος Φύσης :

Ο νόμος της Φύσης διαρθρώθηκε από τον θείο νόμο. Προσδιορίζει την έκταση των αναγκών του σώματος και, υποδεικνύοντας τι είναι απαραίτητο για αυτές, επικρίνει την έφεση προς τα μάταια και περιττά. Παραβιάζεται από τους κενόδοξους ανθρώπους που τον αγνοούν επειδή αγαπούν υπερβολικά το σώμα και είναι προσκολλημένοι σε αυτό.

– Νόμος Εθνών και Πόλεων :
Είναι συμβατική ρύθμιση των αμοιβαίων κοινωνικών σχέσεων, στην βάση της γενικής παραδοχής των θεσπισμένων κανόνων. Υποτάσσεται στην σκοπιμότητα, καθώς διατυπώνεται με διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με την δύναμη της κυρίαρχης εξουσίας. Τιμωρεί όσους συλλαμβάνονται ως παραβάτες, αλλά δεν αγγίζει όσους κρύβονται, ούτε επίσης τιμωρεί τις εσωτερικές ανθρώπινες προθέσεις. Πρώτα λοιπόν πρέπει να καταλάβουμε τον νόμο της Φύσης και μετά να προχωρήσουμε προς τον θείο νόμο και τότε δεν θα φοβηθούμε τον γραπτό νόμο. Όποιος ακολουθεί την Φύση και όχι τις μάταιες αντιλήψεις είναι σε όλα αυτάρκης. Διότι μπροστά στο επαρκές για την Φύση κάθε απόκτημα είναι πλούτος, αλλά μπροστά στις απεριόριστες ορέξεις ακόμα και ο μεγαλύτερος πλούτος δεν είναι τίποτα.

Πορφύριος*-Επιστολή προς Μαρκέλλα 25-27

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Κάθε νόμος πρέπει να υπακούει σε 5 ποιοτικά κριτήρια:

Αναγκαίος: Ο νόμος πρέπει να στοχεύει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα για το δημόσιο συμφέρον που η επίλυση του θα γίνει μέσω νομοθεσίας. (Αυτό είναι σε αντίθεση με τα εκάστοτε συμφέροντα που παραπονιούνται ή για προβλήματα που δε χρειάζονται νομοθετική λύση). Το πρόβλημα πρέπει να ορίζεται με πραγματικά και μετρήσιμα στοιχεία και όχι με συγκριτικά επίθετα όπως «λιγότερο», «περισσότερο» ή «χειρότερο».

Αποτελεσματικός: Η προτεινόμενη νομοθετική λύση πρέπει να λύσει το πρόβλημα που εντοπίστηκε, σύμφωνα με πολλαπλές ανεξάρτητες μελέτες (κυρίως όχι σύμφωνα με μελέτες από ειδικά συμφέροντα που μπορεί να επωφελούνται από το νόμο).

Αναλογικός: Ο προτεινόμενος νόμος δεν πρέπει να δημιουργεί χειρότερα προβλήματα από αυτά που φιλοδοξεί να λύσει. Ειδικά, τα ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει πάντοτε να τηρούνται.

Βάση αποδεικτικών στοιχείων: Ο νόμος πρέπει να βασίζεται σε επιστημονικές, ανεξάρτητες, τεκμηριωμένες μελέτες και ποτέ σε δόγματα ή δοξασίες κάθε είδους.Να έχει βάση τα Δικαιώματα: Η αιτιολόγηση για κάθε νόμο πρέπει τελικά να απευθύνεται στα ανθρώπινα δικαιώματα, και ποτέ σε δόγματα ή στην ηθική. Προηγούμενοι νόμοι που δεν πληρούν αυτά τα κριτήρια πρέπει να καταργούνται.

Ισονομία:
Ίση, δίκαιη και οριζόντια αντιμετώπιση των πολιτών σε όλους τους τομείς όπως Επιχειρηματικότητα, Φορολογία, Δικαιοσύνη και αλλα.
Απαιτούμε την εκ του μηδενός ανασύσταση της Ελληνικής δικαιοσύνης με γνώμονα τις αρχές του δικαίου και την εφαρμογή του σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας δίχως απολύτως καμία εξαίρεση, έτσι ώστε να βρίσκει εφαρμογή το άρθρο τους νέου συντάγματος «όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στον νόμο».

——-

Όπως και στην αρρώστια ομοίως και στην δημόσια ασφάλεια, η πρόληψης είναι πολύ πιο φθηνότερη και αποτελεσματικότερη από την θεραπεία. Η εγκληματικότητα και η παρανομία πρέπει κατά κανόνα να προλαμβάνονται και να ελαχιστοποιούνται, να μην αφήνονται κατά δύναμιν καν να εκδηλώνονται, να καταπολεμούνται εν τη γενέσει τους και κατά εξαίρεσιν να καταστέλλονται, και οι εγκληματίες και παράνομοι να αδρανοποιούνται και να παιδαγωγούνται κατά τρόπον που να ελαχιστοποιείται η υποτροπή. Παθολογικοί εγκληματίες πρέπει να απομακρύνονται παντελώς από την κοινωνία

Για να επιτευχθούν αυτά πρέπει να εκπληρωθούν προϋποθέσεις, ήτοι να φτιάξει ο λαός το σύνταγμα κοινωνικό συμβόλαιο του και τους νόμους τους, με γνώμονα το κοινό συμφέρον, την δικαιοσύνη, την κοινωνική αρμονία και αλληλεγγύη. Να δίδει η κοινωνία στους πολίτες της παιδεία δικαίου και συνειδητότητα δικαιοσύνης, να δομήσει την κοινωνία με το ορθό αξιακό σύστημα και να αποτρέψει την άδικη και ασύμμετρη κατανομή του πλούτου , της πολιτικής εξουσίας, της παιδείας και της πρόνοιας.

Κύρια γενεσιουργά αίτια της εγκληματικότητας και της παρανομίας είναι η ίδια η κοινωνία, επειδή είναι δομημένη και θεσμοθετημένη με τους κανόνες και τις απαξίες του σκότους, επειδή έχει σκοτεινό αξιακό σύστημα, αρχές και στοχεύσεις, όπως πλούτος, εξουσία, sex, μαστίγιο, επειδή επιτρέπει την άδικη και ασύμμετρη κατανομή του πλούτου, της πολιτικής εξουσίας, της παιδείας, της δικαιοσύνης και της πρόνοιας. Επειδή δεν δίδει σωστή αγωγή και παιδεία στους πολίτες.

Επειδή οι νόμοι δεν είναι δίκαιοι, αλλά ταξικοί και η δικαστική δικαιοσύνη ταξική, πολύ αργή και άδικη στην απονομή δικαιοσύνης. Επειδή το σύνταγμα η κοινωνικό συμβόλαιο και τους νόμους δεν τους έφτιαξε ο λαός με γνώμονα το κοινό συμφέρον και την δικαιοσύνη, αλλά κάποιοι νομομαθείς με γνώμονα τα ταξικά και συντεχνιακά συμφέροντα.Επειδή ο πολίτης δεν έχει εκ της παιδείας του ηθική και νομική γνωσιακή ωρίμανση και συνειδητότητα δικαίου και δικαιοσύνης.

Η εγκληματικότητα και η παρανομία όμως είναι και νομοτελειακό αποτέλεσμα της ατομικής μας διαστροφής και ανηθικότητας και πολλές φορές ψυχικής αρρώστιας μας, πολλές φορές δε εξαναγκασμός μας από ακραίες ατομικές και κοινωνικές αδικίες και προκλητικές ενέργειες συμπολιτών μας και ανθρώπων που εξασκούν επάνω μας σκοτεινές καταστροφικές τεχνογνωσίες και πρακτικές. Μεταξύ των Ελλήνων κυκλοφορούν πολλά σαδιστικά και σατανιστικά υποκείμενα, υιοί και θυγατέρες του σκότους. Το σύνθημα τους είναι… ο θάνατος σου είναι η ζωή μου. Κατέχουν καλά τις τέχνες τις καταστροφής και τις έχουν κάνει ευχάριστο καθημερινό χόμπι.Επομένως στην Ελλάδα δεν ζουν μονο Έλληνες.

ΓΝΩΣΗΣ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ
Και οι σοφοί διαπράττουν σφάλματα. Η διαφορα με τους κοινούς θνητούς είναι, ότι αναγνωρίζουν τα λάθη τους και δεν τα επαναλαμβάνουν. Τα αναγνωρίζουν λόγο ταπεινότητας, το αντίθετο του εγωισμού και της εγωπάθειας, και επειδή έχουν γνώση και αυτογνωσία. Συνέπεια αυτής της σοφίας τους είναι να ελαχιστοποιούν τις αρνητικές συνέπειες εκ ΤΗΣ ΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ των λαθών τους, στον εαυτόν τους και την κοινωνία. Αν αυτήν την νοοτροπία την έχει ένας λαός η τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος του, ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥΣ; τότε το αθροιστικό ζημιογόνο αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών σε κάθε άτομο και στο σύνολο της κοινωνία θα είναι πολύ πολύ μικρότερο και επομένως η ευδαιμονία και η υλική αυτάρκεια και επάρκεια μεγαλύτερη. Ένας άλλος τρόπος ελαχιστοποίησης ζημιογόνων συνεπειών στην κοινωνία και τά άτομα είναι η πρόληψης αποτελεσμάτων ζημιογόνων, διά της γνώσεως των αιτίων και αναίρεσις αυτών, αφού γνωρίζουμε πως τα ίδια αίτια φέρνουν τα ίδια αποτελέσματα.

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

11 thoughts on “ΔΙΚΑΙΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ”

  1. Το δίκαιο λοιπόν αποτελεί αναγκαιότητα και οφείλει ο κάθε αρμόδιος, για την τήρησή του, δηλαδή αξιωματούχος αγώνα (διαιτητής, βοηθός, 4ος), να είναι καλός γνώστης του γράμματος και του πνεύματος των Κανόνων. Επιπλέον για να είναι δίκαιος, απαιτείται νηφαλιότητα, ψυχική ηρεμία, δηλαδή πλήρης κυριαρχία του λογικού πάνω στο θυμοειδές και επιθυμητικό μέρος της ψυχής. Το δίκαιο να είναι σύμφωνο με τον ορθό λόγο, τη λογική και γι αυτό δεν μπορεί κάποιος να είναι ακριβοδίκαιος εάν δεν επιβληθεί ο έλεγχος της λογικής πάνω στα συναισθήματα. Πχ αν ο διαιτητής φοβηθεί, αφού κι ο φόβος είναι ένα συναίσθημα, μοιραία οι αποφάσεις του, απ’ εκείνη τη στιγμή, να μην έχουν λογική.

    Τόσο ο ελέγχων όσο και ο ελεγχόμενος οφείλουν να ενστερνίζονται το πνεύμα του δικαίου, όπως αυτό απορρέει από τους Κανόνες του Παιχνιδιού. Άλλωστε δίκαιος δεν είναι αυτός που αποφεύγει την αδικία φοβούμενος να μην τιμωρηθεί, αλλά αυτός που ενώ μπορεί, λόγω της εξουσίας του, ν’ αδικήσει, δεν το πράττει από επίγνωση και συναίσθηση του καθήκοντος.

    Και ο παίκτης οφείλει να υποτάσσεται στους κανόνες αυτούς, να υπακούει στις αποφάσεις των διαιτητών, ώστε οι σχέσεις του με τους εμπλεκόμενους του αγώνα (αντίπαλους, αξιωματούχους ομάδας, συμπαίκτες, φίλαθλους κλπ) να είναι ρυθμισμένες στον γνώμονα της ορθής αθλητικής συμπεριφοράς. Μην ξεχνάμε βέβαια και τον απλό άνθρωπο, που παρακολουθεί τον αγώνα, τον φίλαθλο. Όταν αυτός ο απλός άνθρωπος βλέπει κι αναγνωρίζει την αίσθηση του δικαίου και της αντικειμενικότητας- έστω και με τα σταθμά τα δικά του- γεννιέται μέσα του μια αγαλλίαση, μια ψυχική ευχαρίστηση που πάντα εκφράζονται με ωραία λόγια και κριτικές.

    Από την άλλη αν η δικαιοσύνη χρησιμοποιηθεί από ανθρώπους που έχουν ισχύ- εξουσία, αλλά είναι στρεβλοί ή εγωιστές, τότε αυτή μεταβάλλεται σε μια βίαιη δύναμη, τυφλή που καταπατά δικαιώματα και δίκαια συμφέροντα ατόμων. Γι αυτό πολλοί πιστεύουν ότι η δικαιοσύνη, σε τέτοια περίπτωση, είναι η κυριαρχία του ισχυρότερου, με την έννοια που την αποτυπώνει από τα πολύ παλιά, ακόμα, χρόνια ο Θρασύμαχος ο Χαλκηδόνιος (φιλόσοφος, σύγχρονος του Σωκράτη) «δίκαιο δεν είναι τίποτε άλλο από το συμφέρον του δυνατού».

    Αλλοίμονο όμως αν το δίκαιο των αδυνάτων υποτάσσεται στα συμφέροντα των ισχυρών, τότε όλα γύρω αρχίζουν να βρωμάνε, να καταστρέφονται. Η πραγματική και όχι διαστρεβλωμένη από τους ανθρώπους, δύναμη του δικαίου απορρέει από το δόγμα: «Δίκαιος δεν είναι αυτός που είναι δυνατός, αλλά εκείνος που είναι ηθικός».

  2. ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
    ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ (ΗΛΙΑΙΑ)
    Η Δημοκρατία #αληθινή-άμεση είναι το πολίτευμα όπου ο πολίτης είναι ευτυχισμένος, γιατί αισθάνεται σίγουρος ότι αν χρειασθεί μπορεί να βρει το δίκιο του!
    Είναι περιττό να ασχοληθούμε με την δικαιοσύνη του παρόντος καθεστώτος=(κράτος που εξυπηρετεί κάτι λίγους).
    Γι’αυτό ας μπούμε κατ’ευθείαν στο θέμα μας.
    Πρώτα απ’όλα να πούμε για το πιό σπουδαίο.
    Το σώμα των ενόρκων κληρωτών πολιτών.
    Ορκίζονται στους συμπολίτες τους ότι θα αποφασίσουν σύμφωνα με το αίσθημσ δικαιοσύνης που υπάρχει μέσα στην συνείδησή μας που είναι ότι το καλύτερο,
    γιατί προκαλεί την έκκριση της ορμόνης της ευτυχίας (σεροτονίνης) μέσα στον εγκέφαλό μας.
    Έτσι λοιπόν, οι ένορκοι κληρωτοί, έξω από σκοπιμότητες, χρηματισμούς, (δεν έρχονται σε επαφή με κανένα),αφού παρακολουθήσουν την δίκη που διεξάγεται από τους νομικούς, αποσύρονται και με μυστική ψηφοφορία αποφασίζουν.
    Μην νομίσετε ότι είναι υποχρεωμένοι ν’αποφασίσουν σύμφωνα με τους νόμους.
    Αυτοί μπορεί ν’αποφασίσουν ακόμα και να μην εφαρμόσουν κάποιο νόμο, αν θεωρήσουν ότι θα αδικηθεί ο κατηγορούμενος.
    Ακόμη, μπορεί και να συμπληρώσουν κάποιο κενό της νομοθεσίας
    Βλέπετε, στην Δημοκρατία, το ανώτατο αξίωμα, είναι το αξίωμα του πολίτη.
    Να πούμε κάτι και για τις ποινές.
    Φαντασθείτε ένα περιβάλλον όπου ο κάθε πολίτης συναγωνίζεται να είναι ο καλύτερος.
    Οι ποινές λοιπόν είναι μικρές, μία ημέρα, δύο, έστω πέντε μέρες, γιατί είναι η ποινή μια προσβολή απέναντι στην προσωπικότητα του πολίτη και αυτό είναι το πιό σοβαρό που μετράει
    Βέβαια, υπάρχουν και εγκλήματα που επισύρουν μεγάλες ποινές, όπως φόνος, κακοποίηση παιδιού, ηλικιωμένου κλπ.
    Επίσης η επανάληψη αδικήματος από τον ίδιο κατηγορούμενο που δείχνει ότι έχει χάσει την αίσθηση του μέτρου και έχει αποθρασυνθεί.
    Θα ήταν παράλειψη να μην τονίσουμε ότι όλες οι δίκες κρατούν οκτώ εργάσιμες ώρες διότι ο καθένας πρέπει να φροντίζει στον χρόνο που διαθέτει να πει τα σπουδαία και τα ζουμερά
    Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος και οι ένορκοι και οι δικαστές στοιχίζουν τα μεροκάματά τους…

  3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ
    «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ»
    ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
    Η δικαιοσύνη αποτελεί ένα αγαθό του δημόσιου βίου, που
    έχει ως απώτερο σκοπό την ευδαιμονία και την ασφάλεια
    των πολιτών, καθώς και τη διατήρηση της κοινωνικής
    συνοχής.
    Όμως, το σύστημα απόδοσης της δικαιοσύνης συνδέεται

    άρρηκτα και εξαρτάται από τους νόμους που έχουν ψη

    φιστεί και βρίσκονται σε ισχύ σε κάθε κράτος. Ως εκ τού

    του, όσο πιο αναποτελεσματικοί, περίπλοκοι και πολυά

    ριθμοι οι νόμοι ενός κράτους, τόσο πιο αναποτελεσματική
    και αργή η διαδικασία απόδοσης Δικαιοσύνης.
    Η
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ
    έχει συγκεκριμένες και ρεαλιστικές
    προτάσεις για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό

    της Ελληνικής Δικαιοσύνης, ώστε ο Πολίτης να αισθάνε

    ται ασφαλής και προστατευμένος, οι νόμοι να ισχύουν
    για όλα τα πρόσωπα ανεξαρτήτως αν είναι απλοί πολίτες
    ή πρόσωπα με ισχύ και εξουσία, το κράτος να λειτουργεί

    εύρυθμα και να μην τίθεται σε κίνδυνο η κοινωνική συ

    νοχή.
    Οι προτάσεις της
    ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ

    για την αναδιάρ

    202
    …………………………………..
    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
    …………………………………..
    θρωση και τον εκσυγχρονισμό της δικαιοσύνης, είναι:
    1.
    Δημιουργία ειδικής Επιτροπής, που θα ελέγχεται
    άμεσα από τον Πρωθυπουργό, θα απαρτίζεται από
    αδιάφθορους Δικαστικούς, οι οποίοι θα έχουν πλέον
    συνταξιοδοτηθεί και θα έχουν ως αρμοδιότητα τον

    έλεγχο και την αξιολόγηση της Δικαιοσύνης, την επι

    σήμανση των προβλημάτων και την κατάθεση προ

    τάσεων-λύσεων γι’αυτά.
    2.
    Έλεγχος της συνταγματικότητας των Νομοσχεδίων,
    των τροπολογιών και των Π.Δ. από το ΣτΕ, προτού
    αυτά κατατεθούν για ψήφιση στη Βουλή και τεθούν
    σε ισχύ.
    3.

    Δημιουργία Ηλεκτρονικού Αρχείου στο οποίο θα κα

    ταχωρούνται οι αποφάσεις των Δικαστηρίων όλης
    της χώρας, με το ονοματεπώνυμο του δικαστή. Έτσι,
    θα δημιουργηθεί μια ενιαία, ολοκληρωμένη, πλήρης

    και προσβάσιμη από όλους Ηλεκτρονική Βάση Νο

    μολογίας των Ελληνικών Δικαστηρίων, όπως ισχύει
    στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες.
    4.

    Δημιουργία Ολοκληρωμένου Ηλεκτρονικού Συστή

    ματος Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής,
    Διοικητικής και Ποινικής Δικαιοσύνης.
    5.

    Βελτίωση και εκσυγχρονισμός των ψηφιακών υπη

    ρεσιών του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
    6.

    Καταπολέμηση της βραδύτητας απονομής δικαιοσύ

    νης και επιτάχυνση των διαδικασιών. Είναι απαράδε

    203
    …………………………………..
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ
    …………………………………..

    κτο η εκδίκαση μιας υπόθεσης να φτάνει τα 4-5 χρό

    νια αναμονής! Η
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ
    προτείνει μέτρα

    για την καταπολέμηση του θλιβερού αυτού φαινομέ

    νου που εμποδίζει την εύρυθμη και ομαλή απόδοση
    Δικαιοσύνης.
    7.
    Άμεση πρόσληψη δικαστών, εφόσον οι υπάρχοντες
    δεν επαρκούν, για την εκδίκαση των πολυάριθμων
    δικαστικών υποθέσεων που βρίσκονται σε αναμονή.
    8.
    Ηλεκτρονικό Αρχείο και μητρώο κρατουμένων από
    όλα τα καταστήματα κράτησης της χώρας.
    9.
    Άμεση εφαρμογή και χρήση ηλεκτρονικών μέσων
    επιτήρησης υποδίκων, καταδίκων και κρατουμένων
    σε βρίσκονται σε άδεια.
    10.
    Άμεση κατάργηση της βουλευτικής Ασυλίας και του
    νόμου
    «Περί Ευθύνης Υπουργών».
    11.
    Αλλαγή του Νόμου περί «Ισόβιας Κάθειρξης». Η
    Ισόβια Κάθειρξη θα είναι κάθειρξη εφ’όρου ζωής και
    όχι 25 ετών, όπως ισχύει σήμερα.
    12.

    Στα ποινικά αδικήματα που θα επισύρουν ποινή Ισό

    βιας κάθειρξης, θα συμπεριληφθούν επιπλέον και τα

    κάτωθι αδικήματα: Εμπορία Ναρκωτικών, Κατάχρη

    ση Δημοσίου Χρήματος, Εμπορία ανθρώπων, Παιδε

    ραστία, συμμετοχή σε τρομοκρατικές οργανώσεις και
    διακίνηση λαθρομεταναστών. Επιπρόσθετα, για το

    αδίκημα της παιδεραστίας, πέρα από την ισόβια κά

    θειρξη, προτείνεται και ένα μέτρο το οποίο έχει αρ

    204
    …………………………………..
    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
    …………………………………..

    χίσει τα τελευταία χρόνια να εφαρμόζεται στην Αυ

    στραλία και είναι η χορήγηση ένεσης στους παιδερα

    στές, η οποία προκαλεί στειρότητα και ανικανότητα.
    13.

    Μεταφορά αρμοδιοτήτων σε υπηρεσιακά νομικά συμ

    βούλια
    Η
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ

    έχει ρεαλιστικές και άμεσα εφαρμό

    σιμες λύσεις για τη ριζική αναδιάρθρωση και τον εκσυγ

    χρονισμό της δικαιοσύνη.
    Διαθέτουμε την
    ΤΟΛΜΗ
    και τη
    ΒΟΥΛΗΣΗ

    να εφαρμό

    σουμε όλα τα μέτρα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s